برگزاری نخستین استارت‌آپ ویکند بافت فرسوده شهری در دانشگاه یادگار امام(ره)

شهرری (پانا) - نخستین استارت‌آپ ویکند (طرح های نوپا) بافت فرسوده شهری در دانشگاه یادگار امام(ره) با هدف مشارکت مناسب شهروندان به‌عنوان حلقه مفقوده نوسازی بافت‌های فرسوده شهری برگزار شد .

کد مطلب: ۸۹۶۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین استارت‌آپ ویکند بافت فرسوده شهری در دانشگاه یادگار امام(ره)

سعید قاضی‌مغربی رئیس دانشگاه آزاد یادگار امام (ره) در مراسم افتتاح این استارت‌آپ گفت: این رقابت علمی برای نخستین بار در دو بخش شهر هوشمند و مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری با شرکت 120 نفر از ایده پردازان، دانشجویان به مدت سه روز برگزار شد.

او ادامه داد: ایده پردازان با 54 ساعت کار تجربی و علمی و هشت ساعت پیش رویداد رقابت می‌کنند که در نهایت با ارائه 80 مقاله و انتخاب یازده ایده در مرحله اول داوری و چهار ایده برتر به کار خود خاتمه دادند.

قاضی‌مغربی عنوان کرد: با توجه به آرمان‌های دانشگاه آزاد اسلامی و چشم ‌انداز اعلام شده این دانشگاه تا سال 1404 باید انتخاب اول دانش آموزان موفق باشد و برای رسیدن به این هدف فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

رئیس دانشگاه آزاد یادگار امام (ره) یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری تنها واحد دانشگاهی در بین تمام دانشگاه های کشور است که در سال 97 موفق به برگزاری 13 رویداد استارت آپی شده و به دنبال فرهنگ سازی و ایجاد فضاهای نوآورانه و جدید است.

درمراسم اختتامیه این برنامه سیدمصطفی حسینی مزینانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در سخنانی با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره به‌ویژه تلاش‌های امیر محسنی شهرداری منطقه هفده گفت: آن چیزی که دربرگزاری استارت‌آپ برای من اهمیت دارد، وجود فضای پرنشاط در این رویداد علمی است و یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این استارتاپ‌ها ایجاد روحیه امید و خودباوری در فضای علمی دانشگاه است و به نظرم برای ایجاد نشاط علمی در محیط دانشگاه، فضاهای استارت‌آپی بهترین فضا هستند.

او ادامه داد: فعالیت‌های مرکز رشد دانشگاه از دیگر فعالیت‌های این واحد دانشگاهی برای نیل به تحقق رویکرد دانشگاه حل مسئله است.

/خبرنگار: نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار