گام آخر آسمان‌خراش‌های ایرانی پیش از جام جهانی؛ مأموریت ویژه برای جبران و طلسم‌شکنی

تهران (پانا) - تیم ملی بسکتبال ایران امروز باید در آخرین دیدار از مقدماتی جام جهانی به مصاف استرالیا برود، دیداری که نتیجه آن می‌تواند معادلات اسامی نمایندگان آسیا در جام جهانی را تغییر دهد.

کد مطلب: ۸۹۶۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
گام آخر آسمان‌خراش‌های ایرانی پیش از جام جهانی؛ مأموریت ویژه برای جبران و طلسم‌شکنی

شکست ناباورانه تیم ملی بسکتبال ایران مقابل ژاپن در پنجره ششم انتخابی جام جهانی که در تهران و با حضور هواداران تیم ملی رقم خورد، جایگاه تیم ملی ایران را در جدول رده‌بندی مسابقات دچار تغییری اساسی کرد و در حالی که همه در انتظار قطعی شدن رده دوم جدول برای شاگردان مهران شاهین‌طبع بودند، حالا آسمان‌خراش‌های ایران باید در آخرین مسابقه خود در تهران مقابل تیم پرقدرت استرالیا صف‌آرایی کنند تا برای حفظ رده سوم تلاش کرده و البته نیم نگاهی به معجزه داشته باشند تا شاید به رده دوم صعود کردند و در سیدبندی‌ قرعه‌کشی جام جهانی با قرعه بهتری روبه‌رو شوند.

اما و اگرهای جدول

راه دوم شدن ایران در گروه : تیم ملی بسکتبال ایران تنها در صورتی به رده دوم جدول خواهد رسید که بتواند استرالیا را شکست دهد و البته ژاپن مقابل تیم ته جدولی شکست بخورد، اتفاقی که با توجه به نمایش ضعیف قطر مقابل فیلیپین بسیار بعید به نظر می‌رسد.

سومی گروه نزدیک‌ترین گزینه به واقعیت: با توجه به کار آسانی که ژاپن پیش‌رو دارد نباید چندان به دوم شدن تیم ملی ایران دلخوش بود. حالا دو برد رفت و برگشت مقابل فیلیپین به کار شاگردان مهران شاهین‌طبع آمده است و آنها حتی در صورت شکست مقابل استرالیا و پیروزی فیلیپین مقابل تیم حذف‌شده قزاقستان هم به لطف برتری در دیدارهای روبه‌رو به عنوان تیم سوم راهی جام جهانی خواهند شد. با این معادلات صعود ایران به جام جهانی به اما و اگر نیفتاده است و تنها جایگاه نهایی تیم ملی در رنکینگ سیدبندی دچار تحول شده است و شاید جای بررسی داشته باشد که چطور ژاپنی که هشت سال در حسرت باخت با اختلاف کم به ایران بود، می‌تواند در دو بازی رفت و برگشت ایران را شکست دهد.

راه نرسیدن ژاپن به جام جهانی: تیم ملی ژاپن که با استفاده از بحران تیم ملی ایران توانسته است در دو بازی رفت و برگشت ایران را شکست دهد در ناباوری امکان نرسیدنش به جام جهانی وجود دارد. اگر تیم ملی ایران بتواند استرالیا را شکست دهد و فیلیپین هم قزاقستان را شکست دهد ایران با 20 امتیاز به رده دوم خواهد رسید و تیم‌های ژاپن و فیلیپین 19 امتیازی خواهند شد تا کار تعیین جایگاهشان به دیدارهای روبه‌رو کشیده شود. با توجه به اینکه فیلیپین دو بازی رفت و برگشت را از ژاپن برده است این تیم به عنوان تیم سوم گروه به جام جهانی خواهد رفت و ژاپن در رده چهارم قرار خواهد گرفت.

در صورتی که ژاپن در گروه چهارم شود باید در انتظار تعیین تیم پنجم گروه 5 باشد که یکی از تیم‌های اردن یا لبنان خواهد بود. در این بین اگر لبنان بتواند در دیدار خانگی با کره جنوبی با برد زمین را ترک کند با توجه به تفاضل گل بهتری که دارد به جام جهانی خواهد رفت.

حسرت تاریخی ایران

تیم ملی بسکتبال ایران امروز حالی در ورزشگاه آزادی به مصاف استرالیا صدرنشین گروه شش خواهد رفت که سابقه دیدارهای تاریخ دو تیم از سال 2010 آغاز شده و تاکنون سه تقابل تاریخی برای آنها اتفاق افتاده که هر سه بازی با پیروزی استرالیا تمام شده است، بدین ترتیب ایران در حسرت برد مقابل این تیم قرار دارد.

اما کانگوروها امروز با تیمی متفاوت در زمین دیده خواهند شد، آنها که در دیدار روز پنجشنبه خود با عبور از سد قزاقستان توانستند صعود به عنوان صدرنشین را قطعی کنند امروز دیداری تشریفاتی را پیش‌رو دارند و به همین علت بسیاری از بازیکن‌های اصلی را همراه خود نیاورده‌اند تا با تیمی جوان پا به زمین بگذارند.

جوان شدن استرالیا می‌تواند فرصت خوبی برای ایران باشد که هم اولین پیروزی تاریخش مقابل این تیم را جشن بگیرد و هم شکست تلخ مقابل ژاپن جبران شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار