در نشست بطحایی با تشکل‌های فرهنگیان و دانشجو معلمان ایلام مطرح شد

طرح جدید وزیر آموزش‌وپرورش برای بیمه تکلمیلی بازنشستگان فرهنگی

تهران (پانا) - نشست تشکل‌های فرهنگیان و دانشجومعلمان استان ایلام با وزیر آموزش و پرورش شب گذشته در دفتر استاندار ایلام برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۶۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح جدید وزیر آموزش‌وپرورش برای بیمه تکلمیلی بازنشستگان فرهنگی

در این دیدار که نمایندگانی از جامعه اسلامی دانشگاه فرهنگیان، بسیج دانشجویی، مجمع فرهنگیان استان ایلام، بسیج فرهنگیان استان ایلام، بسیج دانش‌آموزی، جامعه اسلامی معلمان و انجمن اسلامی معلمان حضور داشتند، نمایندگان هر کدام از تشکل‌ها با اعلام مشکلات و مسائل مربوط به تشکل خود و فعالیت آن در استان، پیشنهادها و راهکارهای موردنظر خود را برای حل مشکلات بخش‌های مختلف آموزش و پرورش، رودررو و در فضایی صمیمی با سیدمحمد بطحایی در میان گذاشتند.

آن‌ها با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و حفظ استقلال وزارت آموزش و پرورش، تلاش وزیر برای حذف آزمون‌های زائد از مدارس را ستودنی خواندند و دستور وزیر آموزش و پرورش برای برگزاری انتخابات و ورود معلمان به صندوق ذخیره فرهنگیان و شورای عالی آموزش و پرورش را اقدامی بسیار ارزشمند دانستد.

تشکل‌های حاضر در این نشست از مقابله وزیر آموزش و پرورش با مافیای کنکور و حذف کتاب‌های کمک درسی و آزمون‌های زائد از مدارس اعلام حمایت کردند.

رسیدگی به مشکلات آموزش و پرورش در ابعاد گوناگون، اجرای دقیق سند تحول بنیادین، استفاده از نیروهای خلاق و پویا و رسیدگی بیشتر به دانشگاه فرهنگیان و دانشجومعلمان از دیگر مطالب مطرح‌شده از سوی نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان و دانشجومعلمان استان ایلام در این نشست بود.

در ادامه این نشست، وزیر آموزش و پرورش گفت: «هرکدام از شما با نگاه و تحلیل و دیدگاه و و زاویه مختص خود به یک موجود زنده یعنی مدرسه و دانش‌آموز نگاه می‌کنید و این خیلی ارزشمند است. تشکل‌ها بسیار ظرفیت ارزشمندی هستند، هیچ دستگاهی غیر از آموزش و پرورش چنین ظرفیتی ندارد. ما همیشه از این ظرفیت عظیم محروم بوده‌ایم و چنان که باید از این ظرفیت استفاده نشده است. همه مدیران آموزش و پرورش باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنند.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «ما در مرکز یک واحدی را برای تشکل‌ها اختصاص داده‌ایم تا جلسات خود را برگزار کنند و در استان‌ها هم به این سمت می‌رویم تا تشکل‌ها حداقل امکانات کار را داشته باشند.»

او افزود: «سند تحول نقشه راه آموزش و پرورش است، اما ما اجازه نداریم از سند تحول استفاده ابزاری کنیم. سند تحول یک مفهوم انتزاعی نیست، اگر ما در مدرسه تغییرات محسوسی ببینیم که اثرگذار باشد، نشان می‌دهد که سند اجرا شده است. مردم به دنبال این هستند که امروز بچه‌هایشان که به مدرسه می‌آیند از روز قبل راست‌گوتر، امین‌تر و صادق‌تر و ... باشند و این یعنی اجرای سند تحول.»

بطحایی از راه‌اندازی سامانه رصد در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: «سامانه رصد در وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است و مستمر به‌روز می‌شود. در این سامانه تمام اطلاعات اجرای سند و برنامه‌های مرتبط با این سند و زیرنظام‌های آن وجود دارد و قابل مشاهده برای افراد است.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «نباید دستاوردها و زحمت‌هایی که برای جامعه و آموزش و پرورش کشیده شده است، نادیده گرفته شود. یک روز در این مملکت نرخ پوشش پیش‌دبستاتی ما ۱۸ درصد بوده و اکنون با افتخار می‌گوییم بیش از ۸۵ درصد است در حالیکه کشور فرانسه با آن امکانات، ۸۹ درصد نرخ پوشش پیش دبستانی دارد.»

او افزود: «معلم ما باید از نظر معیشت چشمش سیر باشد و دنبال کار دیگر نباشد. این چشم‌انداز ماست. من مطالعه تطبیقی انجام داده‌ام، شما یک کشور را به من بگویید که معلمش مشکل معیشت نداشته باشد یا مشکل فضای آموزشی نداشته باشد.»

سیدمحمد بطحایی تفاوت آموزش‌وپرورش کشورمان را با دیگر کشورها زیاد ندانست ‌و گفت: «درست است که ما با کشورهای دیگر فاصله داریم ولی آنقدر نیست، مهمترین تفاوت‌شان در روش‌ها و انگیزه معلمان است. روش یاددهی و یادگیری ما ۷۰ سال عقب افتاده است. مدرسه باید به صورت واقعی به خانه دوم دانش‌آموزان تبدیل شود و دانش‌آموزان باید از بودن در آن لذت ببرند اما موانع بسیاری بر سر راه ما وجود دارد.»

او ادامه داد: «شرایط نظام تعلیم و تربیت ما و همه شرایط باید به گونه‌ای باشد که معلم کتاب از دستش نیفتد. ما باید تمام تلاش خود را بکنیم فاصله خود را با وضع مطلوب کاهش دهیم.»

وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۷، در سال ۹۸ پرداخت شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان هم گفت: «من چندین بار به سازمان برنامه اعلام کرده‌ام که ما آماده‌ایم بیمه تکمیلی بازنشستگان را خودمان انجام دهیم به شرط اینکه هزینه‌اش را پرداخت کنید. با اینکه دکتر نوبخت هم استقبال کردند اما دوستان ما در صندوق خیلی از این موضوع استقبال نمی‌کنند ولی من این موضوع را پیگیری خواهم کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار