معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی:حمل ۱۲ هزار تن تخم مرغ از خراسان جنوبی به سایر استانها

بیرجند(پانا) - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از تولید روزانه حدود ۹۰ تن تخم مرغ با نظارت دامپزشکی در استان خبر داد و گفت: امسال تاکنون ۱۲ هزار تن تخم مرغ تحت نظارت و کنترل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی به سایر استان‌های کشور همچون سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد و خراسان رضوی حمل شده است.

کد مطلب: ۸۹۶۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون سلامت  دامپزشکی خراسان جنوبی:حمل ۱۲ هزار تن تخم مرغ از خراسان جنوبی به سایر استانها

محمد علی بخشی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: روزانه بیش از ۸۰ تا ۹۰ تن تخم مرغ در ۳۷ واحد مرغ تخمگذار استان تولید می‌شود که این مقدار تولید مازاد بر نیاز استان بود و بخشی از آن به سایر استان‌ها حمل می‌شود.

وی افزود: امسال تاکنون ۱۲ هزار تن تخم مرغ تحت نظارت و کنترل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی به سایر استان‌های کشور همچون سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد و خراسان رضوی حمل شده است.

بخشی از صادرات ۹۵ تن تخم مرغ به کشور افغانستان نیز خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۹۵ تن تخم مرغ به افغانستان صادر شده که بیش از ۵۲ هزار دلار ارز آوری داشته است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: هم اکنون بر اساس تصمیم مسئولان استان صادرات تخم مرغ به افغانستان متوقف شده و صادر نکردن آن تا رفع محدودیت ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار