در گفت و گو با پانا

کارگردان فیلم «ضربه فنی»: آموزش و پرورش به این فیلم به مثابه یک محصول فرهنگی داخلی نگاه کند

تهران (پانا) – غلامرضا رمضانی، کارگردان فیلم «ضربه فنی»، ابراز امیدواری کرد آموزش‌وپرورش از طریق اکران‌های دانش‌آموزی از این فیلم که محصول خود دستگاه تعلیم و تربیت کشور است، حمایت کند.

کد مطلب: ۸۹۶۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کارگردان فیلم «ضربه فنی»: آموزش و پرورش به این فیلم به مثابه یک محصول فرهنگی داخلی نگاه کند

غلامرضا رمضانی فیلمساز سینمای کودک و نوجوان با اشاره به نمایش اختصاصی فیلم «ضربه فنی» در حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان ایشان در آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش از آغاز اکران عمومی فیلم گفت: در آن برنامه، پیش از آغاز نمایش فیلم، من ده دقیقه صحبت کردم و طی آن تاکید کردم که فیلم «ضربه فنی» متعلق به آموزش و پرورش است و بخش اعظم سرمایه‌اش را کانون پرورشی تامین کرده است. در آنجا من از آقای وزیر آموزش و پرورش و همکاران زیرمجموعه ایشان خواستم که به این فیلم مثل محصول خودشان نگاه کنند تا لازم نباشد بوروکراسی و پیچیدگی‌های اداری را مثل سایر فیلم‌ها برای کسب حمایت آموزش و پرورش طی کند. آن روز خطاب به آقای وزیر گفتم که اگراز تماشای فیلم راضی بودید، به هر طریقی که خود و همکارانتان می‌توانید از این فیلم حمایت کنید و به بهتر دیده‌شدن آن کمک کنید.

وی ادامه داد: خاطرم است بعد از نمایش فیلم آقای بطحایی و همکارانشان به شدت راضی و خوشحال بودند و مفاهیم مطرح‌شده در فیلم از قیبیل معرفت، رفاقت، منش پهلوانی و قهرمانی را پسندیده بودند؛ اما زمانی که اکران عمومی فیلم آغاز شد، تمام موانع اداری مثل نیامدن فلان نامه و نبودن فلان امضا سد راه ما شد. روزها گذشت و گذشت؛ تا امروز که بیش از 10 روز از آغاز اکران عمومی فیلم طی شده است، دوستانی از آموزش‌وپرورش قول دادند برای تماشاهای دانش‌آموزی مساعدت کنند. البته انتظار ما از آموزش و پرورش بیش از اینها بود و ما امیدوار بودیم به این فیلم به مثابه یک فراورده و محصول فرهنگی داخلی نگاه شود که تا امروز چنین نشد. انتظار ما این بود که آموزش و پرورش دانش‌آموزان را به دیدن فیلم ببرد تا از این طریف کف فروش فیلم بالا برود. این کاری است که دستگاه تعلیم و تربیت برای بعضی فیلم‌های کاملا نامرتبط با گروه کودک و نوجوان انجام می‌دهد؛ این انتظار زیادی نیست که فیلمی که بر اساس همه موازین و ارزش‌های آموزش و پرورش کشور ساخته شده است مشمول چنین حمایتی شود.

رمضانی ابراز امیدواری کرد همکاری آموزش و پرورش در این برهه از اکران فیلم «ضربه فنی» تاثیر مثبت در فروش فیلم داشته باشد و به بهتر دیده شدن اثر کمک کند.

حضور سوپراستارها ملاک انتخاب فیلم شده است

این کارگردان در بخش دیگری از سخنان خود به یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر فروش فیلم‌های سینمایی در کشور اشاره کرد و گفت: به مروز زمان و طی سالیان نوع توجه تماشاگر به آثار سینمایی عوض شده است. این روزها یکی از پارامترهایی که برای سینماروها ملاک انتخاب فیلم است حضور سوپراستارها و بازیگران مطرح در فیام است. همین روزها فیلم‌هایی هستند که همزمان با «ضربه فنی» در سینماها اکران میشوند و به دلیل فقدان سوپراستارها با عدم توجه مخاطب مواجه هستند.

وی افزود: علاوه بر این، در گذشته مردم به صورت خانوادگی برای رفتن به سینما اقدام می‌کردند، اما امروز اغلب سینماروهای ما را جوانانی تشکیل می‌دهند که مستقل از خانواده به تماشای فیلم می‌نشینند و معیارهای خاص خودشان را درنظر دارند و دیگر عناوینی مثل فیلم خانوادگی یا مستقل معنای خود را از دست می‌دهد به همین دلیل است که گاه به رغم تبلیغات فراگیر از طریق تیزرهای تلویزیونی، شبکه‌های اجتماعی، بیلبوردها و ... بعضی آثار سینمایی خوب دیده نمی‌شوند.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار