نایب رئیس هیأت دوچرخه سواری بانوان اظهار کرد:

محدودیت دوچرخه سواری بانوان در جاده یکی از علل عدم پیشرفت بانوان در این رشته ورزشی

همدان (پانا) - نایب رئیس هیأت دوچرخه سواری بانوان، دوچرخه سواری را فعالیتی تعریف کرد که آتروبیک یا هوازی (جز زمانی که از شیبی بالا می روید) است که موجب تقویت قلب و ریه ها می شود و به ریه ها کمک می کند تا اکسیژن بیشتری را جذب کرده و سطح انرژی فرد را بالا برد. 

کد مطلب: ۸۹۶۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
محدودیت دوچرخه سواری بانوان در جاده یکی از علل عدم پیشرفت بانوان در این رشته ورزشی

شادی شریعتی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی پانا با اشاره به این که فرد برای شروع ورزش دوچرخه سواری ملزم به تهیه دوچرخه است گفت: ورزشکاران بعد از گذراندن دوره آمادگی جسمانی زیر نظر مربیان مجرب و رسیدن به آمادگی عمومی لازم، با توجه به شرایط فیزیولوژیک خود میتوانند در رشته سرعت یا استقامت به صورت تخصصی و حرفهای این ورزش را ادامه دهند.
شریعتی با تأکید به این نکته که بهترین سن برای شروع دوچرخه سواری سن ۷ تا ۱۲ سال است گفت: ورزش دوچرخه سواری محدویت سنی ندارد چون یک ورزش انفرادی است و فرد میتواند با برنامه ریزی و تمرین مداوم در سن ۴۰ سالگی هم به تیم ملی راه یابد اما بهترین سن برای شروع این ورزش دوره نوجوانی است.
او ضمن بیان این که دوچرخه سواری کاملاً به فیزیو لوژیک ورزشکار بستگی دارد گفت: با توجه به بالا بودن فعالیت جسمانی و تمرینهای سخت هوازی اکثر دوچرخه سواران از طبقه متوسط و ضعیف جامعه هستند زیرا افرادی که از طبقه مرفه هستند نمیتوانند فشارهای زیاد تمرین دوچرخه سواری را تحمل کنند.
نایب رئیس دوچرخه سواری بانوان خاطرنشان کرد: به دلیل عدم وجود بودجه و اسپانسر، هیأت دوچرخه سواری جهت تأمین مخارج مربیان خود، از افراد مبتدی جهت آموزش هزینه دریافت میکند که این هزینه بالا نیست و همه اقشار جامعه میتوانند آن را پرداخت کنند.
او در ادامه گفت: مشکل بودجه باید به صورت ریشهای و با یک برنامه ریزی دقیق توسط مسئولین کشوری رفع شود زیرا با توجه به تنوع هیأتها و بودجه ناچیزی که در اختیار آنها قرار میدهند، اداره ورزش و جوانان قادر به حمایت از همه هیأتها نیست و آنها برای تأمین مخارج خود نیاز به اسپانسر دارند.
او اظهار کرد: از عواملی که باعث عدم پیشرفت دوچرخه سواری بانوان شده است میتوان به محدودیت دوچرخه سواری زنان در جاده و مسئله پوشش آنها اشاره کرد که این موارد با تدابیر درست و در اختیار گذاشتن یک ماشین یا موتور جهت حفظ امنیت بانوان در جاده برطرف خواهد شد و ما شاهد پیشرفت بیشتر دوچرخه سواری بانوان خواهیم بود.
او ضمن تأکید بر این نکته که رمز موفقیت هر دانش آموز این است که یک بعدی حرکت نکند گفت: دانش آموزان باید در کنار تحصیل به صورت حرفه ای به رشته ورزشی که علاقه دارند بپردازند چراکه ورزش تأثیر زیادی در عملکرد تحصیلی، هوش و تصمیم گیری فرد در آینده دارد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار