داستان زندگی خواجه نصیرالدین طوسی در کتاب شب رادیو

تهران (پانا) - داستان زندگی دانشمند پرآوازه ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی به مدت 120 دقیقه در برنامه کتاب شب رادیو تهران بازخوانی می شود.

کد مطلب: ۸۹۶۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
داستان زندگی خواجه نصیرالدین طوسی در کتاب شب  رادیو

این روایت رادیویی از امشب چهارم تا پنجشنبه نهم اسفند ساعت 23 و 30 دقیقه در برنامه کتاب شب رادیو تهران بازخوانی می شود، این داستان از زندگانی خواجه نصیر، در واقع، خوانشی از کتاب "خورشید در آتش" اثر زیبای کامران پارسی نژاد خواهد بود که آن را انتشارات سوره مهر منتشر کرده است.

این رمان مستند را باقر رجبعلی در 6 قسمت 20 دقیقه ای تلخیص و تنظیم رادیویی کرده که با صدای بهروز رضوی طی شش شب اعلام شده، بازخوانی خواهد شد.

هفته ای که این رمان خوانده خواهد شد، مصادف است با روز مهندسی و بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی.

به گفته محمدباقر رضایی سردبیر برنامه، کامران پارسی نژاد نویسنده و پژوهشگر ادبیات داستانی در این اثر توانسته ماجراهای زندگی دانشمند سرزمینمان را بر اساس منابع موثق و معتبر، با مهارت، به یک داستان خواندنی و ماندنی ( والبته شنیدنی و تاثیرگذار ) تبدیل کند.

تهیه کننده برنامه کتاب شب رضا قربانی، صدابردار نرگس فتحی و متولی تولید آن، گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است. این برنامه پس از پخش از رادیو، در سایت رادیو تهران و سایت کتاب گویای معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران برای استفاده رایگان عموم، قرار خواهد گرفت. گوینده ثابت این برنامه بهروز رضوی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار