مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خبر داد

ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام فروردین 98 برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش از برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام در فروردین 98 خبر داد و گفت تاکنون حدود 100 نفر از 33 کشور در دو رشته حفظ و قرائت در این مسابقات شرکت کردند.

کد مطلب: ۸۹۶۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام فروردین 98 برگزار می‌شود

محمدرضا مسیب‌زاده درباره برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به پانا گفت: «ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام هم‌زمان با مسابقات سراسری جهان اسلام از 16 تا 19 فروردین سال 98 در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.»

او ادامه داد: «در مجموع 5 مسابقه تحت عنوان مسابقه بزرگسالان جهان اسلام، دانش‌آموزان جهان اسلام، نابینایان، طلاب علوم دینی و بانوان جهان اسلام برگزار خواهد شد. مرحله مقدماتی این کار در یک ماه گذشته آغاز و تیم جمهوری اسلامی ایران در زمینه خواهران و برادران انتخاب شد.»

مسیب‌زاده افزود: «این افراد اردویی را خواهند داشت تا برای مسابقات اصلی آماده شوند. جلسات متعدد کاری در حال برگزاری است و تمام زمینه‌ها برای برگزاری یک مسابقه بسیار جذاب و وحدت‌آفرین در بین کشورهای جهان آماده است.»

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش گفت: «مسابقات دانش‌آموزی جمهوری اسلامی تنها مسابقات دانش‌آموزی جهان است. هفته گذشته وزیر آموزش‌ و پرورش در حکمی علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش را به سمت رئیس شورای سیاست‌گذاری مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان جهان اسلام منصوب کرد. امیدواریم زمینه برگزاری هرچه بهتر این مسابقات با کمک تمام همکاران در بخش‌های داخل و خارج از آموزش‌وپرورش، ستاد عالی مسابقات کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی و شورای عالی قرآن فراهم شود.»

او در پاسخ به این سؤال که چه تعداد دانش‌آموز در این دوره از مسابقات شرکت خواهند کرد گفت: «تاکنون حدود 100 نفر، 60 پسر و 40 دختر از 33 کشور در دو رشته حفظ و قرائت در این مسابقات شرکت کردند. ما سال گذشته با حضور 31 کشور بیشترین کشور شرکت‌کننده را در 5 دوره برگزاری داشتیم و امسال شاهد رشد شرکت‌کننده‌ها هستیم.»

مسیب‌زاده افزود: «امسال سبک‌کار متفاوت است؛ به این ترتیب که ما مرحله مقدماتی برگزار خواهیم کرد و سرآمدهای کشور را انتخاب می‌کنیم و آن‌ها در 3 روز در هتل هما با هم رقابت خواهند کرد و در 3 روز بعدی این رقابت در صحن علنی مصلی تهران با حضور تمام مردم، ویژه برگزیدگان این 3 مسابقه در بخش‌های بزرگ‌سالان جهان اسلام، دانش‌آموزان جهان اسلام و نابینایان خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار