بازدید وزیر آموزش و پرورش از دبیرستان هیأت امنایی شهید آوینی ایلام

ایلام (پانا) - وزیر اموزش و پرورش در ادامه سفر دو روزه خود به استان ایلام، از دبیرستان هیأت امنایی شهید آوینی بازدید و با حضور در کلاس‌ها با دانش‌آموزان صحبت کرد، عکس یادگاری گرفت و درباره درس‌ها، کتاب‌ها و ساعات درسی با آنها گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۸۹۶۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
بازدید وزیر آموزش و پرورش  از دبیرستان  هیأت امنایی شهید آوینی ایلام

سید محمد بطحایی در این دیدار از دانش‌آموزان پرسید که می‌خواهند در آینده چه شغلی داشته باشند که جز تعداد اندکی از دانش‌آموزان، همگی گفتند می‌خواهند پزشک شوند. او در این دیدار کوله‌های بچه‌ها را بلند کرد تا وزن آنها را امتحان کند و از سنگین‌نبودن کوله‌ها اعلام رضایت کرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بازدید از این مدرسه با مدیر، معلمان و فرهنگیان مدرسه شهید آوینی دیدار کرد. معلمان این مدرسه رودررو و صمیمی مشکلات، مسائل و دغدغه‌های خود را با وزیر آموزش و پرورش در میان گذاشتند.

بطحایی در پاسخ به مسائلی که معلمان مدرسه مطرح کردند گفت: «متأسفانه مشکلات حوزه معیشت معلمان بحث دیروز، امروز و پارسال هم نیست. وضع از قدیم متأسفانه به این صورت بوده، هر چند وقت یک مقدار بهتر و بدتر شده اما متأسفانه همیشه همین‌طور بوده است.»

وزیر آموزش و پورش تاکید کرد به دنبال آن است که یک بار برای همیشه وضع آموزش و پرورش رو به بهبودی برود. بطحایی ادامه داد: «متأسفانه این وضع اقتصادی که پیش آمد کار را سخت‌تر کرد البته نه اینکه ناامید باشیم ولی کار را سخت‌تر کرده است.»

او هم‌چنین رتبه‌بندی معلمان را اصولی‌ترین و دقیق‌ترین راه برای حل مشکلات معلمان دانست و ادامه داد: «رتبه‌بندی به این معنا نیست که اگر رتبه‌بندی اجرا شد از فردا همه حقوق‌هایشان دو برابر سه برابر بشود. هدف اصلی رتبه‌بندی این است که آن کسی که شایستگی، توانایی، توانمندی بالاتری را پیدا می‌کند، نظام پرداخت‌ها به او بیشتر توجه بکند. رتبه‌بندی می‌خواهد آن که بیشتر تلاش می‌کند، آن که شایستگی بیشتری دارد، آن که سختی‌های بیشتری را تحمل می‌کند، آن که بیشتر در کارش موفق‌تر است حقوق و مزایای بالاتری بگیرد؛ این اصل حرف اصلی رتبه‌بندی است.»

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد مسائل آموزش و پرورش با وجود آن که بسیار قدیمی هستند قابل حل‌اند. او ادامه داد: «ما باید ظرفیتی را ایجاد بکنیم که معلمان بدنه آموزش و پرورش بتوانند در تصمیم‌گیری‌ها مداخله بکنند، مشارکت داشته باشند، کمک فکری بدهند و ما بتوانیم راه‌حل بیرون‌رفت از این مسائل بسیار قدیمی و مزمن خودمان را به زودی پیدا کنیم و ان‌شاءالله مشکلات آموزش و پرورش را به زودی کاهش بدهیم.»

وزیر آموزش و پرورش به معلمان قول داد مطالبات دیگری را که مطرح کرده‌اند از جمله درباره بهبود وضع بیمه تکمیلی پیگیری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار