بازارچه های کارآفرینی در مدارس متوسطه کاشان برپا می شود

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: بسیاری از خانواده ها تعریف درستی از مدیریت پول و اقتصاد خانواده ندارند. آنها وامهای متعدد برای خرید مسکن و ماشین دریافت می‌کنند و دچار توهم پولدار شدن می‌شود در حالی که تا مدتی تنها موفق پرداخت بهره آن می‌شوند.

کد مطلب: ۸۹۶۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
بازارچه های کارآفرینی در مدارس متوسطه کاشان برپا می شود

حمید رضا کوچکی اظهار کرد: خانواده ها باید مفاهیمی مثل ارزش پول، خرج کردن و پس انداز کردن را به فرزندانشان بیاموزند و آموزش این مفاهیم هر چه از سن کمتر باشد در بزرگسالی توانایی مدیریت بهتری را بر دارایی هایشان خواهند داشت.

وی افزود: یکی از اصولی که فرزندان باید یاد بگیرند، شناخت وظایف و انجام مسوولیت آنها نسبت به خانواده است از جمله آنکه آنها باید خودشان مسوول پیگیری و انجام کارهای خود باشند و نباید انتظار داشته باشند که همه چیز برای آنها آماده باشند.

وی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته، بسیاری از جوانان و نوجوانان به کارهای پاره وقت اشتغال دارند و با مفهوم واقعی زندگی مبتنی بر درآمد آشنا می‌شوند و مدارس ما باید محل تمرین دانش مالی دانش آموزان باشد.

وی تاکید کرد: مدیریت پول در زندگی فردی و اجتماعی، تنظیم بودجه خانوار و هزینه از جمله مواردی است که باعث برون رفت از بحران های مالی در خانواده می‌شود. مدیریت پس انداز به عنوان ارزش هایی است که باید به کودکان آموزش داده شود تا بتوانند زندگی خود را مدیریت کنند و متناسب بادرآمدهایشان. هزینه کنند.

کوچکی گفت: اجرای طرحهایی مثل بازارچه های کارآفرینی ، نمایشگاه معرفی مشاغل و هنرهای دستی دانش آموزان و ایران مهارت از جمله برنامه هایی است که در جهت تقویت دانش اقتصادی دانش آموزان در مدارس کاشان اجرا می شود.

کارشناس مسوول آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: امسال طرح ایران مهارت با کمک سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در 10 درصد مدارس کشور اجرا می‌شود که گامی اثربخش در جهت توازن رشته‌ای و انتخاب شغل آینده دانش‌آموزان دانست.

سعید مکاریان نوش آبادی اظهار کرد: خانواده‌ها باید نسبت به گرایش‌ تحصیلی فرزندان خود به سمت مهارت‌آموزی فنی‌ و‌ حرفه‌ای مشارکت داشته باشند و اجرای طرح ایران مهارت، جلب مشارکت بخش خصوصی در فرآیند مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است.

وی افزود: باید با تغییر سبک روند آموزش در مدارس برای شناسایی و رشد توانایی‌های دانش‌آموزان برنامه ریزی کنیم و نیروی متخصص نیاز امروز جامعه است که امیدواریم این طرح بتواند در زمینه کشف، شناخت و رشد توانایی‌های دانش‌آموزان استان مفید باشد و در قالب این طرح، نیروهایی متخصص و باانگیزه برای جامعه تربیت شوند.

مکاریان گفت: با هدف توسعه فرهنگ کارآفرینی، در قالب جشنواره نوجوان خوارزمی ، بازارچه های آثار دانش آموزان در مدارس متوسطه اول شهرستان کاشان برگزار می کنیم که تاکنون در دبیرستانهای پسرانه علی اصغر علیه السلام، نوردانش ، امام صادق علیه السلام و دخترانه امام رضا علیه السلام برپا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار