نمایشگاه دست سازه ها در دبیرستان پویندگان مسجدسلیمان

مسجدسلیمان (پانا )-نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان با هدف پرورش خلاقیت در دبیرستان دخترانه پویندگان مسجدسلیمان برگزار شد .

کد مطلب: ۸۹۶۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه دست سازه ها در دبیرستان پویندگان مسجدسلیمان

ناهید عزیز پور دبیر علوم تجربی آموزشگاه و مجری نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار پانا در باره هدف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد :استفاده از دست سازه ها در جریان یادگیری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، دست سازه ها باعث رشد خودشکوفایی و تفکر خلاق، افزایش اعتماد به نفس، و ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان می شود. همچنین با فراهم کردن زمینه مشارکت دانش آموزان در فرایند تدریس باعث افزایش سطح کیفی آموزش می شود. دست سازه ها چون اغلب به صورت گروهی ساخته می شوند سبب تقویت روحیه تعاون و حس مفید بودن در دانش آموزان شده و این امر در آینده زمینه ساز پرورش یک «شهروند خوب» می شود.
وی افزود :با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی علوم تجربی پرورش مهارتهای علمی است، دست سازه ها می توانند در جهت نیل به این هدف بسیار ارزشمند و مفید باشند.
دست سازه ها چون حاصل تلاش و تفکر خلاقانه دانش آموزان هستند، می توانند سبب یادگیری لذت بخش و بانشاط شوند.
یکی از اهداف دست سازه ها از بین بردن نابرابری بین مدارس از جهت برخورداری از وسایل کمک آموزشی است، چون عموما دست سازه ها از وسایل در دسترس، ساده و ارزان تهیه می شوند می توانند جایگزینی ارزشمند برای رفع نیازمندیها و کمبودهای امکانات کمک آموزشی باشند. در پایان امیدوارم با برگزاری دوره های آموزشی در این زمینه و بهره گیری از تجارب دبیران موفق بتوانیم از فرصت های پیش رو استفاده بهینه داشته باشیم.

این نمایشگاه شامل دست سازه های علمی و خلاقانه دانش آموزان در بخش های زیست شناسی ، فیزیک ،زمین شناسی و اختراعات و ابداعات است و به مدت یک هفته در آموزشگاه پویندگان دایراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار