پلان آخر نخستین نمایشگاه صنعتی سینمای اصفهان

اصفهان (پانا) - آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان با عنوان پلان آخر در سالن همایش‌های مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۶۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
پلان آخر نخستین نمایشگاه صنعتی سینمای اصفهان

به گزارش روابط عمومی نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان، آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان در سالن اجتماعات سیتی سنتر اصفهان با حضور هنرمندان عرصه سینما، غرفه داران نمایشگاه صنعت سینما، مسئولان و منتخبین کارگاه ها و آزمون های این رویداد برگزار شد.

در این آیین کورش خسروی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و از اعضای شورای سیاست گذاری نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان، گفت: ما تلاش می کنیم که صنعت سینما را در کشور و با محوریت سینما توسعه دهیم، هدف این نمایشگاه این بود که اصفهان را به یکی از قطب‌های صنعت سینما بدل کنیم و چشم انداز آن است که به روزی برسیم که شهرداری اصفهان تنها بستر نمایشگاه را فراهم کند و بخش خصوصی برگزار کننده این نمایشگاه باشد.

وی افزود: جای برخی موارد این نمایشگاه خالی بود از جمله تور صنعت و نمایشگاه لوکیشن های این شهر؛ ضمن اینکه روابط عمومی تمام سازمان های دیگر باید در این نمایشگاه شرکت می کردند و جای آن ها خالی بود.

صنعت غنی سازی اوقات فراغت

عبدالحسین ساسان دکترای اقتصاد عمومی گفت: از هنگامی که بشر برای نخستین بار به این سیاره پاگذاشت تحول شروع شد و روزی نبوده است که بشر در تمام طول تاریخ از تحول و پیشرفت فارغ شده باشد و به همین دلیل با چالش های نو مواجه شده و بر این اساس کشورهایی که ضرورت تحول را ندانند رانده می شوند و عقب می مانند.

وی افزود: یکی از تحولات مهم بعد از جنگ جهانی دوم وقوع بیکاری عظیمی بود که بشر آن را نمی شناخت و ابتدا دلیل آن را اتحادیه های کارگری و راه مقابله با آن را کاهش حقوق کارگران برشمردند، اما وقتی گروهی با نام حلقه بولوبنزبری تشکیل شده که یکی از اعضای آن برتراند راسل بود این گروه دلیل بیکاری را زاد و ولد ندانست و در برشمردن دلایل ان ابتدا موضوع پیشرفت های علم و تکنولوژی دانست که باعث کاهش مرگ و میر نوزادان می‌شد. این گروه دلیل دوم را به این نکته مرتبط دانست که زمانی تولید به سبک آرتیزانی وجود داشت و سپس تولید انبود ایجاد شد.

این استاد اقتصاد دانشگاه تصریح کرد: گروه حلقه چند راه برای مقابله با بیکاری پیشنهاد داد، اول اینکه برخلاف پیشگامان اقتصاد اعلام کردند که حقوق کارگران باید افزایش یابد چرا که به تولید انبود وارد شده ایم و اگر حقوق کارگران کم شود کارخانه ها و در واقع چرخ اقتصاد می خوابد، دوم اینکه باید به کارگران آموزش داده شود که داوطلبانه جمعیت را کاهش دهند چرا که اقتصاد ماشینی شده است، سوم اینکه ساعات کار باید کم شود تا اشتغال ایجاد شود یعنی ساعات فراغت افزایش پیدا کند؛ به این ترتیب برتراند راسل نیز رساله ای با نام در ستایش بطالت نوشت و اندیشمندان متوجه شدند بطالت هم نوعی فضیلت است..

وی تصریح کرد: در ادامه گروه حلقه این موضوع را مطرح کردند که صنعتی برای غنی سازی اوقات فراغت ایجاد کنند و به همین دلیل گفتند در آینده بیشترین درآمدها در صنایع به اقتصاد فراغتی ایجاد می شود و امروز هم چنین شده است.

ساسان تاکید کرد: همه سعی می کنیم فرزندانمان دکتر شوند اما بعد بیکار خواهند بود اما در دنیای پیشرفته فوتبالیست بیکار و هنرمند بیکار نداریم. به زودی اتومبیل ها خودران می شود و ربات ها جای انسان می نشینند و به این ترتیب خیل عظیمی به بیکاران افزوده می شود

وی ادامه داد: ما اکنون به عصری وارد شده ایم که بعید می دانم بتوانیم بدون صنعت غنی سازی اوقات فراغت ارزش هایمان را حفظ کنیم. اگر نتوانیم تولید کنیم اوقات فراغت با فیلم های خارجی پر می شوند همه موسیقی ها سالم است اگر نتوانید موسیقی تولید کنید بچه هایتان موسیقی هایی که شما دولت ندارید گوش می کنند.

همکاری سینمایی ایران و دیگر کشورها

در ادامه این نشست مناظره ای میان حبیب نریمانی و حیدر رحیمی مدیر تولید فیلم باب المراد برگزار شد که در این مناظره بر موضوع همکاری ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس درخصوص فیلمسازی و جذابیت لوکیشن های شهرهای مختلف ایران برای آنها پرداخته شد.

رفتارمان را نسبت به هنر و جامعه هنری عوض کنیم

در این نشست همچنین از مسعود صرامی مدیر و موسس مجموعه سیتی سنتر اصفهان قدردانی شد. وی گفت: سعی کنیم رفتارمان را نسبت به هنر و جامعه هنری عوض کنیم و برای هنر ارزش بیشتری قائل باشیم. زبان مشترک ما تغییر کرده، باید از سینما به عنوان زبان مشترک استفاده کنیم.

وی افزود: خوشحالم که بهترین سالن های کشور را در سیتی سنتر داریم و هدف ما احترام قائل شدن برای مردم است.

در آیین اختتامیه نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان سعید افسر، زهرا عباسی و سروش درویشی به عنوان برگزیدگان پیچینگ در این نمایشگاه معرفی شدند.

استعداد هنری اصفهان برای همه شناخته شده است

مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان سخنران بعدی این برنامه بود که با بیان اینکه خوشحالیم که در انجام یک رویداد علمی قرار داریم، اظهار کرد: اینکه موضوعات فیلم نامه ها در مورد اصفهان بود بسیار مهم است. یکی از ماموریت های حوزه هنری اصفهان کمک به هنرمندان و تولید آثار فاخر است و استان اصفهان دارای لوکیشن های چهار فصلی برای فلیمسازی است؛ ضمن اینکه استعداد و ذوق هنری که در اصفهان وجود دارد برای همه شناخته شده است.

برگزیدگان تست بازیگری نمایشگاه صنعت سینما

در ادامه آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان از برگزیدگان تست بازیگری تقدیر شد. نوشزاد کیانی‌پور، محدثه هشیار، زیبا عنایتی، مونس پورفاتحیان، المیرا هادیزاده، ایلیا نیاز، فاطمه پیرمرادیان، زهرا موسوی و احمدرضا صادقی برگزیدگان تست بازیگری در این نمایشگاه بودند که در کلاس بازیگری قطب الدین صادقی به صورت رایگان حضور خواهند داشت و یک ترم از کلاسهای بازیگری آموزشگاه‌های همکار با تالار هنر امکان استفاده رایگان خواهند داشت. ضمن اینکه جایزه ویژه تست بازیگری به محمد نظری (بیمار سندرم دان) اختصاص یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار