مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته تربیت اسلامی:

اگر اخلاق اسلامی و معنویت در جامعه نهادینه شود بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه کن خواهد شد

مشهد (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، جمعی از معاونین مدیرکل و همچنین اعضای ستاد بزرگداشت هفته تربیت اسلامی، جلسه ستاد بزرگداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۶۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اگر اخلاق اسلامی و معنویت در جامعه نهادینه شود بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه کن خواهد شد

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان ضمن گرامیداشت هفته امور تربیتی گفت: خدمات همکاران امور تربیتی بخصوص در دهه اول انقلاب در رابطه با ایجاد فضای انقلابی در مدارس بر کسی پوشیده نیست و جایگاه امور تربیتی جایگاهی محکم و با ثبات است و هرچه به جلو پیش می رویم نیاز به فعالیت های پرورشی و فرهنگی افزایش می یابد.

وی افزود: امر تربیت دانش آموزان امری تدریجی و زمان بر است و کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند باید از صبر و شکیبایی بالایی برخوردار باشند و نتیجه کارشان در آینده دیده خواهد شد و ممکن است در دانش آموز فقط یک تغییر رفتاری و اخلاقی ایجاد شود اما همان تغییر بیشتر از تمام آموزش هایی که در دوران تحصیلی دیده است در زندگی شخصی و اجتماعی اش تاثیرگزار خواهد بود و این تاثیر و تغییر کاملا جاودانه و ماندگار است.

خدابنده تاکید کرد: فعالیت های فرهنگی و تربیتی اصولا فعالیت هایی کیفی هستند که اگر به آن ها توجه نشود موجب افزایش آسیب های اجتماعی خواهد شد به همین دلیل بر ما تکلیف است که در زمینه رشد و ارتقاء ابعاد فرهنگی و تربیتی دانش آموزان تلاش و همت شبانه روزی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر دوران تحصیل خود را به یاد آوریم به این نکته می رسیم که مسائل اخلاقی، فرهنگی و تربیتی بر لوح دل و ضمیر ما حک شده است و همیشه در یاد و خاطرمان مانده است اما چه بسا که بسیاری از فعالیت های تحصیلی و آموزشی را به مرور زمان فراموش کرده ایم و این موضوع نشان دهنده ماندگاری فعالیت های تربیتی در مدارس در دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: کار کردن در حوزه پرورشی و فرهنگی کاری بسیار شیرین اما در عین حال سخت است و به همین خاطر است که خداوند متعال فرموده است که پیامبر اکرم (ص) را به عنوان معلم مبعوث کرده ام و این بعد تربیتی و فرهنگی که در رسالت انبیاء بوده بسیار حائز اهمیت است.

خدابنده دلیل اصلی افزایش آسیب های اجتماعی را کمبود معنویت در جامعه دانست و گفت: اگر اخلاق اسلامی، اخلاق انسانی و معنویت در جامعه ارتقاء یابد بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی ریشه کن خواهد شد و اخلاقیات و معنویات در حوزه کاری مربیان و معاونان پرورشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: از شش ساحت سند تحول بنیادین، چهار ساحت آن به حوزه پرورشی و فرهنگی مربوط می شود و این موضوع اهتمام وزارت آموزش و پرورش را به مسائل اخلاقی و تربیتی نشان می دهد.

قابل ذکر است در ابتدای این جلسه علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی، ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس امور تربیتی گفت: در آموزش و پرورش خراسان رضوی، قریب به 5 هزار و 700 مربی و معاون پرورشی و همچنین یک هزار مشاور مشغول به خدمت می باشند که در حوزه پرورشی، فرهنگی و تربیتی فعالیت می کنند.

وی در پایان سخنانش، برنامه هایی همچون تقدیر از همکاران حوزه امور تربیتی و مشاوره در آموزش و پرورش استان در هفته امور تربیتی، برگزاری دوره ضمن خدمت با عنوان تربیت از محضر نهج البلاغه ویژه همکاران پرورشی، انعقاد تفاهم نامه با اداره کل کتابخانه ها، برگزاری مسابقات قصه گویی در هفته امور تربیتی، تقدیر از پیشکسوتان حوزه امور تربیتی، افتتاح دبیرخانه کشوری مراکز مشاوره در مشهد، دیدار با خانواده شهدای امور تربیتی در استان و سخنرانی در نماز جمعه به مناسبت هفته امور تربیتی را از جمله مهمترین برنامه های اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در هفته امور تربیتی برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار