امام جمعه همدان گفت:

علم و پژوهش مهم ترین موضوعات در بیانیه گام دوم رهبر

همدان (پانا) - امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با بیان این که تبیین بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، نیازمند برگزاری جلسات متعددی است این بیانیه را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست.

کد مطلب: ۸۹۶۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
علم و پژوهش مهم ترین موضوعات در بیانیه گام دوم رهبر

آیت الله غیاث الدین طه محمدی گفت: توجه به علم و پژوهش مهم ترین موضوعاتی بود که حضرت آقا در این بیانیه مطرح کرده اند بنابراین مراکز علمی کشور همانند حوزه و دانشگاه اصلی ترین وظیفه را بر عهده دارند.


آیت الله طه محمدی داشتن علم را آشکارترین قدرت در جهان امروز دانست و گفت: روی دیگر دانایی، توانایی است و به همین دلیل دنیای غرب به کمک دانش خود ثروت و قدرت را به دست آورده است.

او با اشاره به بیانیه گام دوم یادآور شد: این مطلب که رهبری فرمودند هیچ ملتی با بی سوادی به جایی نرسیده است تأکیدی بر اهمیت داشتن دانش و علم آموزی است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: هر کشوری که امروز دارای قدرت است این توانایی را مدیون علم و فناوری بوده و هست چرا که نبود این عامل نتیجه اش فلج شدن کشور خواهد بود.

او با بیان این که هیچ مکتبی همچون اسلام مردم را به کسب علم سفارش نکرده است اظهار داشت: متأسفانه مسلمانان نتوانسته اند آن طور که باید به این سفارش دینی بپردازند و شاید دلیل بسیاری از مشکلات ما هم عمل نکردن به این موضوع است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: البته جمهوری اسلامی ایران توانسته است علیرغم همه مشکلات و تحریم ها و دسیسه های دشمنان با توکل به خداوند و اتکا به توانایی خود به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کند.

او به بهانه جویی های دشمنان اشاره کرد و گفت: این چه قانون و استدلالی است که اسراییل با داشتن صدها کلاهک هسته ای امروز حامی حقوق بشر شده است و جمهوری اسلامی ایران را به دلیل داشتن موشک هایی که فقط برای حراست از کشور خود ساخته است محکوم می کند.

آیت الله طه محمدی خاطر نشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند در بعضی از رشته ها امروز ما در جهان حرف اول را می زنیم که همه این ها به برکت انقلاب است.

او تصریح کرد: دشمن بمب اتم را بهانه کرده است تا ایران اسلامی نتواند به پیشرفت های بزرگ دست یابد و دنیا شاهد دستاوردهای عظیم جوانان ایران اسلامی نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: امروز جهانیان دیدند که با وجود همه تحریم های ظالمانه دشمنان بازهم به همگان ثابت کردیم که جوانان این مرز و بوم می توانند پله های موفقیت را پشت سر قرار دهند.

او ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله مؤمن یادآور شد: همه ما مدیون علمایی هستیم که راه درست و دین حق را پیدا کردند و آن را ترویج دادند.

امام جمعه همدان تأکید کرد: هیچ حقی بالاتر از حق هدایت وجود ندارد و این علمای بزرگ با جهادی که در تمام زمینه ها در راه خداوند انجام دادند بالاترین حق که همان هدایت است را به گردن ما دارند.

او وجود رهبری را یکی از نعمات الهی دانست و گفت: منافقین پشت مرزهای کشور منتظر بودند تا با اعلام رحلت امام خمینی (ره) عملیات را شروع کنند اما آن ها نمی دانستند که ذخیره انقلاب، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای این طور رشید ایستاده است.

آیت الله طه محمدی به مشکلات اقتصادی کشور نیز اشاره کرد و گفت: این گرانی مردم را در وضعیت سختی قرار داده است و این سؤال مطرح است که واقعاً مسؤولان در فکر هستند و آیا توانایی رفع مشکل را دارند یا خیر.

او در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم خداوند مسؤولان ما را با وظایف خودشان آشنا کند تا بتوانند این مشکلات را از بین ببرند چرا که ما هیچ کمبودی در داخل کشور نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار