سیدمحمد غرضی در سمنان تاکید کرد:

امروز توانایی‌ها و استعدادهای ملت است که کشور را اداره می کند

نقش والای جامعه مهندسان در نظام جمهوری اسلامی

سمنان (پانا) - سیدمحمد غرضی گفت: هیچ کسی نمی تواند به اقتدار ملت ایران شک کند چرا که امروز انقلاب اسلامی دارای دستاوردهای وسیعی است.

کد مطلب: ۸۹۶۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
امروز توانایی‌ها و استعدادهای ملت است که کشور را اداره می کند

سیدمحمد غرضی رئیس اسبق نظام مهندسی کشور در مراسم روز مهندس با هدف تجلیل از مهندسان برتر استان سمنان گفت: پایگاه‌های اصلی مبارزات انقلابی در دستان مهندسان بودند و آنان نقش ویژه ای را در انقلاب اسلامی داشتند و در دهه ۴۰ و ۵۰ فقط ۴۰۰ شهید را در مبارزات انقلابی تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی بابیان اینکه جامعه مهندسان خدمات والایی را به انقلاب اسلامی ارائه کرده است، تاکید کرد: این خدمات تا آنجا با اهمیت است که حتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به پیشنهاد مهندسان و برای دفاع همه جانبه از کشور با دستور امام راه‌اندازی و تشکیل شد.

سیدمحمد غرضی بابیان اینکه امروز نیز توانایی‌ها و استعدادهای ملت است که کشور را اداره می کند، ابراز کرد: هیچ کسی نمی تواند به اقتدار ملت ایران شک کند چرا که امروز انقلاب اسلامی دارای دستاوردهای وسیعی است از سوی دیگر در ایران اسلامی استعدادها و ظرفیت‌های بسیار زیاد و خوبی وجود دارد که با تکیه بر آن‌ها فناوری روز دنیا را بدون وابستگی به بیگانگان به دست خواهیم آورد.

وی بابیان اینکه تفاوت بزرگ مهندسان با سیاسی‌ها در نوع تفکرات شان است، تاکید کرد: تفکر مهندسان قوی‌تر از تفکرات سیاسی‌ها است چراکه سیاسی‌ها به دنبال امتیاز هستند و مهندسان به خدمت‌رسانی و خدمتگزاری می‌اندیشند و این نشانه برتری این قشر است.

سیدمحمد غرضی افزود: اگر نگاهی به تاریخ ایران اسلامی بندانیم این تعارض همیشه نیز بوده است برای مثال در قائله تشکیل جامعه مهندسان شاهد مخالفت‌های وسیعی بودیم و علت آن نیز این بود که مهندسان می‌توانستند قدرت سیاسی را تحت تاثیر قرار دهند و درست به همین خاطر به حرفشان توجهی نمی‌شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار