رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

کانون زنان بازرگان استان سمنان تشکیل شد

سمنان (پانا) - رئیس اتاق بازرگانی سمنان بابیان اینکه کانون زنان بازنشسته استان تشکیل‌شده است، گفت: استفاده از ظرفیت زنان در توسعه اقتصادی یکی از اهداف این کانون است.

کد مطلب: ۸۹۶۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کانون زنان بازرگان استان سمنان تشکیل شد

علی‌اصغر جمعه‌ای، در حاشیه اولین نشست کانون زنان بازرگان سمنان به میزبانی اتاق، بابیان اینکه این کانون تشکیل و اولین نشست هیئت مؤسسان آن نیز امروز برگزار شد، بیان کرد: حضور بانوان در عرصه ‌تولید و تجارت یکی از اهداف راه‌اندازی این کانون است.

وی بابیان اینکه استفاده از ظرفیت زنان در توسعه اقتصادی ازجمله دیگر اهداف کانون زنان بازرگان سمنان است، تأکید کرد: زنان می‌توانند ‌در اجتماع اقتصادی موفق و کارآمد باشند و لذا نیاز بود تا فرصت و ظرفیتی برای فعالیت‌های اقتصادی این قشر فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان گفت: تداوم و حضور زنان کارآفرین با توجه به توانمندی زنان ‌در بخش‌های مختلف اقتصادی در راستای توسعه و ارتقای اقتصاد هر منطقه دارای ضرورت است و می‌تواند اتفاقات خوبی را در کشور و استان سمنان رقم بزند.

جمعه‌ای ادامه داد: عضویت در اتاق نشان‌دهنده میزان ‌فعالیت تجاری، آموزش، مطالعات اقتصادی و به‌طور خلاصه به‌روز بودن اطلاعات بازرگانی است؛ لذا اعضای تشکل‌های ‌اقتصادی وابسته به اتاق باید کارت بازرگانی و یا عضویت را ‌از اتاق‌ها دریافت کنند.

وی افزود: اتاق بازرگانی به‌منظور توسعه ‌مراودات تجاری اعزام هیئت و پذیرش هیئت تجاری را در برنامه‌های مدون خود قرار می‌دهد، در این سفرها تجار با طرف‌های ‌تجاری و رایزنان سفارت کشورهای هدف ملاقات می‌کنند، این ‌ملاقات‌های دوجانبه می‌تواند مبادلات را توسع دهد.

رئیس اتاق سمنان در دیگر بخش سخنان خود گفت: ایجاد تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی دارای اهمیت است چراکه می‌تواند اتحادیه‌ها و سندیکاها را پویاتر کند.

زینب کرکه آبادی مدیرکل دفتر امور ‌بانوان و خانواده استانداری سمنان نیز درباره کانون زنان بازرگان سمنان گفت: حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی تا آنجا دارای اهمیت است که امروز زنان این توانمندی رادارند در ‌میدان‌ها اقتصادی نیز به برکت انقلاب اسلامی نقش‌آفرین باشند.

وی افزود: بخش دولتی ‌و اتاق بازرگانی از تشکل زنان بازرگانی حمایت خواهد کرد ‌اما ایستایی و رونق این تشکل بر عهده اعضاء خواهد بود.

به گزارش پانا، راضیه کارخانی، پروین مومن‌آبادی، ناهید امیدی، فاطمه ‌عرب، زینب صائمی به‌عنوان اعضای اصلی کانون زنان بازرگان استان سمنان و همچنین خدیجه غنچه و فاطمه ناصریان به‌عنوان عضو علی‌البدل انتخاب ‌شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار