رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان:

نمایشگاه بهاره در سمنان برپا می شود

سمنان (پانا) - رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: نمایشگاه بهاره به منظور کنترل و تنظیم بازار در ایام پایان سال در سمنان برپا می شود.

کد مطلب: ۸۹۶۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه بهاره در سمنان برپا می شود

سیدحسن میرعماد، در نشست مشترک ستاد تنظیم بازار و کمیته نظارت بر فرآیند عرضه کالای اساسی استان سمنان در سالن کوثر استانداری سمنان، با بیان این که نمایشگاه بهاره به منظور کنترل و تنظیم بازار در ایام پایان سال در سمنان برپا می شود، تصریح کرد: عرضه کالا با کیفیت و با اختلاف قیمت نسبت به بازار از مزایای برپایی نمایشگاه بهاره است.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در این نمایشگاه پنج غرفه برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی مانند گوشت مرغ و تخم مرغ، فراورده های، گوشتی و لبنی در نظر گرفته شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان، فروش فوق العاده، تامین و توزیع کالای اساسی، اجرای طرح تنظیم بازار میوه و مرکبات و اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار با همکاری دستگاه های مربوطه مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اتاق اصناف را از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده برای کنترل قیمت در بازار ایام پایانی سال عنوان کرد.

میرعماد گفت: اکنون 80 درصد پرتقال مورد نیاز شب عید به منظور کنترل قیمت در بازار وارد استان شده است.

وی، کنترل بر واحدهای خدماتی مانند قالیشویی ها و خشک شویی ها را از دیگر برنامه های کنترل بازار در ایام پایانی امسال عنوان کرد و ادامه داد: استان سمنان در زمینه ذخایر راهبردی مشکلی ندارد و اکنون در انبارهای استان کالای اساسی مانند برنج 6 هزار و 200 تن، ذرت هفت هزار و930 تن و جو چهار هزار و 570 تن ذخیره شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان، با اشاره به گرانی قیمت گوشت مرغ در سمنان در مقایسه با استان های همجوار ابراز داشت: کنترل و تعدیل قیمت گوشت مرغ در استان سمنان نیازمند یک تصمیم راهبردی و کارشناسی است و اکنون 476 تن گوشت مرغ منجد در سردخانه های استان ذخیره شده است.

به گزارش پانا، نشست مشترک ستاد تنظیم بازار و کمیته نظارت بر فرآیند عرضه کالای اساسی استان سمنان به ریاست حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان و با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد و در این نشست درباره وضعیت بازار و روش های کنترل قیمت در بازار در ایام پایانی سال بحث و تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار