وزیر آموزش و پرورش: مهمترین مأموریت هسته گزینش‌ احراز شایستگی مبتنی بر سه اصل دانش، مهارت و توانایی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ایران در طول این سالها همواره با هجمه دشمن مواجه بوده است، تاکید کرد که امروز با استراتژی جدید دشمن مواجه هستیم که قصد دارد ملت ما را از مواضع خود وادار به عقب‌نشینی کند. اما همین ملل در مراسم 22 بهمن نشان داد که قابل نفوذ نیست.

کد مطلب: ۸۹۵۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: مهمترین مأموریت هسته گزینش‌ احراز شایستگی مبتنی بر سه اصل دانش، مهارت و توانایی است

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، سید محمد بطحایی که چهارشنبه گذشته در جمع مدیران هسته های گزینش آموزش و پرورش حضور یافته بود، با اشاره به مشکلات اقتصادی که تحریم‌ها برای کشور به وجود آورده‌اند، گفت: دشمن به روزنه ای که در زمینه مشکلات اقتصادی به وجود آمده، امیدوار است یعنی امیدوار است بخاطر مشکلات اقتصادی آستانه تحمل مردم پایین بیاید.

این عضو دولت تدبیر و امید، با اشاره به مشکلانی که وزارتخانه آموزش و پرورش با آن مواجه است، گفت: آموزش و پرورش همواره مشکلات زیادی داشته که این مشکلات هم متنوع و هم مزمن است بطوری که با یک نسخه واحد قابل حل نیستند.

بطحایی افزود: برای حل مشکلات آموزش و پرورش یکی از مهم ترین سرنخ‌ها، تمرکز شدیدی است که در تصمیم گیری‌ها دیده می‌شود و باید از بین برود و مهمترین راه حل آن نیز استراتژی «مدرسه محوری» است که می تواند ما را از این تمرکز خارج کند. در این راهبرد ما باید از مدرسه پشتیبانی کنیم تا خود مدرسه بتواند مشکلات را یک به یک از سر راه بردارد . بنابراین، راه نجات و رهایی از بخش زیادی از مشکلات در آموزش و پرورش، دادن اختیار به مدرسه، تمرکززدایی و تفویض امور به مدارس است. در این مسیر نیز، باید با احراز شایستگی، امور را تفویض کرد تا مشکلات آموزش و پرورش کاهش یابد.

وی با بیان اینکه «مهمترین مأموریت در حوزه منابع انسانی و پله اول آن، تشخیص این شایستگی است که آن هم به عهده گزینشگران است»، گفت: این شایستگی مبتنی بر 3 اصل دانش، مهارت و توانایی است و کار شما گزینشگران عزیز برای احراز آنها، بسیار خطیر و مسئولیتی بسیار سنگین و البته موثر است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: گزینش در دستگاه های اجرایی به مانند چشم بینای آن دستگاه است که رسالتی بسیار سنگین به دوش دارد، چرا که فردی که توسط شما تایید می شود قرار است 30 سال در آموزش و پرورش کارکند.

خاطرنشان می‌شود گردهمایی مدیران هسته‌های گزینش آموزش و پرورش که از چهارشنبه گذشته ( اول اسفند) در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

در روز اول این نشست، پیش از سخنان مقام عالی وزارت،حجت‌الاسلام نقویان، دبیر هیات عالی گزینش کشور،سخنانی را درخصوص آموزش و پرورش و کار گزینش نیروی انسانی بیان کرد.

مدیران هسته‌های گزینش نیز درباره مسائلی که در این حوزه وجود دارد و همچنین امور تخصصی گزینش و نیز امور اداری و اجرایی گزینش، نکاتی را مطرح کردند و اعضای هیأت مرکزی گزینش نیز با پاسخگویی به سوالات مطرح شده، درباره وحدت رویه در امور تخصصی و اداری ، مطالبی را تشریح کردند.

از برنامه‌های دیگر این گردهمایی، برگزاری جلسه توجیهی و آموزش درباره تفاوت فرقه‌ها با ادیان بود که با حضور استاد حوزه و دانشگاه علیزاده موسوی برگزار شد.

در خاتمه روز اول برنامه، مدیران هسته‌های گزینش وزارت آموزش و پرورش در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) و همچنین حرم کریم اهل بیت، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حضور یافتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار