طرح ایران مهارت در سراسر استان اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: طرح ایران مهارت در سراسر استان اردبیل برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۹۵۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح ایران مهارت در سراسر استان اردبیل اجرا می‌شود

احمد ناصری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در راستای عملیاتی کردن موضوع مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان و توجه ویژه به این امر طرح ایران مهارت در سراسر استان انجام می‌گیرد .

اوافزود: در خصوص شتاب بخشی به روند سوادآموزی در استان اردبیل نیز طرحی آماده شده است که پس از ارائه به معاونت سوادآموزی وزارت و تامین منابع مالی اجرایی خواهد شد و در کنار آن در خصوص تامین نیروی انسانی مورد نیاز در آموزش و پرورش شهرستان خلخال نیز تمهیدات مناسبی انجام یافته تا در سال آینده شاهد حل این موضوع باشیم .

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به مطالعه طرح ایجاد ۵ اردوگاه در سطح استان اردبیل افزود: مطالعه طرح ایجاد اردوگاه شهرستان خلخال به همراه ۵ اردوگاه دیگر در سطح استان اردبیل انجام شده و برخی از آن‌ها پس از اتمام طرح مطالعاتی و صدور آگهی مزایده با روند مناسبی در حال پیشرفت است .

ناصری گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در جهت اعزام دانش آموزان تحت عنوان کاروان راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور برای آشنایی با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس نهایی شده و بخشی از منابع مالی مورد نیاز این طرح نیز از مسیر جلب مشارکت خانواده‌ها و منابع آموزش و پرورش تامین می‌شود تا این موضوع را به عنوان یک کار مهم فرهنگی به نحو احسن انجام گیرد .

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کوثر نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به تعداد دانش‌آموزان این شهرستان بیان کرد: تعداد دانش آموزان شهرستان کوثر در مقاطع تحصیلی مختلف به 3هزار و ۵۰۲نفر می‌رسد که در ۲۱۸کلاس درس مشغول به تحصیل هستند .

مهدی غزنوی افزود: تمامی مدارس موجود در منطقه یک نوبته بوده و از لحاظ فضای آموزشی مشکلی مشاهده نمی‌شود و در کنار آن جمع کل تعداد نیرو‌های شاغل و فرهنگی در این شهرستان به ۳۵۱نفر می‌رسد و از این جهت نیز کمبود نیرو در شهرستان کوثر احساس نمی‌شود .

او با اشاره به اجرای طرح ایران مهارت در این شهرستان ادامه داد: طرح ایران مهارت در راستای مهارت آموزی به دانش آموزان از بهمن ماه سال جاری در دو مدرسه شهرستان کوثر آغاز شده و تا به امروز در قالب این طرح ۱۶۸نفر از دانش آموزان دختر و پسر در حال آموزش دو رشته بافندگی و لوله کشی هستند .

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کوثر از افتتاح 2 باب مدرسه در دهه فجر سال جاری در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: دو باب مدرسه در دهه فجر امسال با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال در شهرستان کوثر افتتاح شده است و در کنار آن تکمیل نمازخانه‌های سه مدرسه نیز در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار