برگزاری جلسه مشورتی درخصوص پایگاههای تغذیه سالم با حضورمدیران مدارس اردبیل

اردبیل (پانا) - جلسه مشورتی درخصوص پایگاههای تغذیه سالم مدارس با حضور مدیران مدارس درسازمان دانش آموزی اردبیل برگزارگردید.

کد مطلب: ۸۹۵۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه مشورتی درخصوص پایگاههای تغذیه سالم با حضورمدیران مدارس اردبیل

دراین جلسه مدیر سازمان دانش آموزی استان اظهارکرد : پایگاه تغذیه سالم یکی ازمهمترین اهداف مدرسه سالم است که مورد توجه متولیان تعلیم و تربیت واقع شده است .
پرویز اصغری گفت : تنها مرجع صدور مجوز فعالیت بوفه‌های مدارس سازمان دانش آموزی است .
اوتصریح کرد : بر اساس دستور العمل ابلاغی وزیر آموزش و پرورش به منظور مدیریت یکپارچه تعاونی‌های آموزشگاهی، صرفاً مدارسی مجاز به راه اندازی پایگاه تغذیه سالم هستند که از سازمان دانش آموزی مجوزهای لازم را دریافت کنند .

مدیر سازمان دانش آموزی استان در ادامه افزود : این برنامه با هدف ارتقای کیفیت خدمات تعاونی‌های آموزشگاهی و بر اساس مصوبه کارگروه تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش نظارت بر امور اجرایی و مدیریت بوفه‌های مدارس به سازمان دانش آموزی واگذار شده است .
اصغری گفت : دایر کردن هر گونه مکانی جهت عرضه مواد غذایی خارج از این شیوه نامه مجوز قانونی ندارد و مسوولیت آن برعهده شخص مدیر آموزشگاه خواهدبود.
او افزود: این تصمیم در راستای یکپارچه سازی و انسجام بخشی فعالیت‌های بوفه‌های مدارس با تاکید بر اولویت‌های بهداشت مواد غذایی اتخاذ تا از هر گونه اقدامی خارج از این دستورالعمل و راه اندازی پایگاه های بدون مجوز ممانعت شود .

در این جلسه مدیران مدارس نیزدر مورد نحوه عملکرد و شیوه های اجرایی بحث و تبادل نظر نمودند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار