برگزاری اولین پارلمان مشورتی دانش‌آموزی استان یزد

یزد (پانا) – در آیین اولین پارلمان مشورتی استان مدیر کل آموزش و پرورش بیان داشت: پارلمان مشورتی زمینه فعالیت اجتماعی را برای دانش‌آموزان مهیا می سازد.

کد مطلب: ۸۹۵۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین پارلمان مشورتی دانش‌آموزی استان یزد

اولین دوره مجلس دانش‌آموزی امروز صبح در محل تالار فرهنگیان یزد با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

در شروع این برنامه عباسعلی دانافر مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان داشت: یک اتفاق مهم اجتماعی سیاسی در آموزش و پرورش افتاده است و دانش‌آموزان با شرکت در پارلمان مشورتی دانش‌آموزی تمرین بزرگسالی را انجام می دهند.

وی افزود: اینگونه فعالیت ها برای دانش‌آموزان جامعه حال و جامعه آینده تاثیرگذار است و اولین کارکرد مثبت این پارلمان ایجاد زمینه فعالیت اجتماعی سیاسی برای رشد و تحول دانش‌آموزان است.

دانافر اظهار داشت: نباید فقط دانش‌آموزان را در زمینه های علمی تربیت کرد بلکه رشد اجتماعی و سیاسی در کنار رشد زیستی و محیطی از ارزش خاصی برخوردار است.

این مقام مسئول گفت: یکی از مهم ترین چالش های نظام سیاسی کشور خلا مدیریتی است.

وی در ادامه تصریح نمود: علم مدیریت آموختنی است و هنر آن ذاتی است و از همه مهم تر تجربه است که با شرکت در پارلمان مجلس دانش‌آموزی تجربه مدیریتی برای دانش‌آموزان کسب خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: بسیار برای ما حائز اهمیت است که دانش‌آموزان پرتلاش تمرین مدیریت می کنند. که این فعالیت زمینه تحقق جامعه پذیری سیاسی است و باید برای آماده پذیری سیاسی کار شود و یکی از مهم ترین این نکات ایجادنگرش دانش‌آموزان نسبت به نظام سیاسی است که هیچ نظام سیاسی بی ربط به نظام آموزشی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار