آیت الله مکارم شیرازی: تشریفات را کم کنید و به داد محرومان برسید

قم (پانا) - در ایام عید برای سفرهای خارجی خرج بسیاری می شود، در شرایطی که کشور در مضیقه مالی است و خانواده های ضعیف هم زیاد هستند، توصیه می شود که از این هزینه ها و خرج ها کم و به فقرا و خانواده های کم درآمد رسیدگی شود.

کد مطلب: ۸۹۵۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله مکارم شیرازی: تشریفات را کم کنید و به داد محرومان برسید

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به در پیش بودن تعطیلات سال جدید، توصیه هایی خطاب به مسؤولان و مردم ارائه کردند.

وی بر لزوم حل مشکلات اقتصادی مردم و برنامه ریزی دقیق مسؤولان جهت تامین مایحتاج اولیه مردم در آستانه سال جدید تاکید کردند و گفتند: با توجه به مشکلات عظیمی که وجود دارد، مردم بویژه اقشار محروم و کم درآمد تحت فشار مضاعف هستند.

ایشان با تاکید بر این که باید تشریفات را کم کرد و به جای آن به خانواده های ضعیف رسید، اظهار داشت: در ایام عید برای سفرهای خارجی خرج بسیاری می شود، در شرایطی که کشور در مضیقه مالی است و خانواده های ضعیف هم زیاد هستند، توصیه می شود که از این هزینه ها و خرج ها کم و به فقرا و خانواده های کم درآمد رسیدگی شود.

مکارم شیرازی در ادامه گفت: خود مسؤولان نیز باید عملا نشان دهند که تشریفات را کم کرده و به نوبه خود به جای آن به محرومان کمک می کنند. در مورد سفرهای خارجی در ایام عید، نمی گویم جلوی آن گرفته شود، بلکه عرض می کنم خود افراد باید فکر کنند که در این شرایط این سفرها هیچ ضرورتی ندارد و اموال مملکت را به خارج از کشور بردن و در آنجا صرف کردن افتخار نیست. به جای آن سفرهای داخلی داشته باشند که بحمدالله مملکت ما جاهای دیدنی فراوان دارد. وجدان انسانی و ایمان به مبانی اسلام وظایف سنگینی در این شرایط برای ما تعیین کرده است.

وی بر لزوم فرهنگ سازی رسانه ها بویژه رسانه ملی برای تحقق این مساله مهم در ایام تعطیلات عید نوروز تاکید و تصریح کردند: رسانه ملی از هم اکنون برای ترویج ساده زیستی در این ایام برنامه ریزی کند.

مکارم شیرازی یادآورشد: امیدواریم بتوانیم دل های محرومان را در آستانه سال نو بدست آوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار