با حضور سه وزیر در لامرد؛

آغاز طرح انتقال آب خلیج فارس به جنوب استان فارس

لامرد (پانا) - کلنگ زنی طرح انتقال آب خلیج فارس به شهرستان لامرد در جنوب استان فارس با حضور وزرای نیرو، صنعت و اطلاعات انجام گرفت.

کد مطلب: ۸۹۵۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح انتقال آب خلیج فارس به جنوب استان فارس

وزیر نیرو در حاشیه مراسم کلنگ زنی این طرح در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه از پروژه‌های مهم وزارت نیرو است اظهار داشت: سیاست دولت تدبیر و امید نمک‌زدایی آب دریا برای مصارف شرب و صنعتی است.

رضا اردکانیان افزود: ۳۸ پروژه در دولت تدبیر وامید در بخش شیرین سازی آب دریا انجام می‌شود که از مشارکت فعالانه بخش صنعت در این زمینه تشکر می‌کنیم و امیدواریم گام‌های بعدی در این سیاست که اجرای پروژه‌های بی‌نظیر در نوار ۱۰۰ کیلومتری جنوب کشور است با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ کیلومتر خط انتقال آب دریا به این دو شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی لامرد دارای ۵ ایستگاه پمپاژ به همراه 7 مخزن است.

اردکانیان گفت: وزارت نیرو تعداد قابل‌توجهی پروژه در بخش آب و فاضلاب و برق در استان فارس را در دست اجرا دارد که در بخش تأمین آب ۱۳ پروژه بزرگ، آب و فاضلاب و برق‌رسانی ۳ هزار و ۷۰۰ پروژه در نقاط مختلف استان فارس در حال اجرا است.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: اعتبار این طرح‌ها بالغ‌ بر ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که از پیشرفت‌ های خوب فیزیکی برخوردار است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای فارس نیز در حاشیه این مراسم اضافه کرد: با همتی که سرمایه‌گذار این طرح دارد امیدواریم در ۴۸ ماه آینده این پروژه به بهره‌ برداری برسد.

حمیدرضا دهقانی ادامه داد: تفاهم‌نامه برای انتقال ۸ و نیم میلیون مترمکعب آب به صنعت توسط سرمایه‌گذار با صنعت مبادله شده است و همچنین ۵ هزار متر مکعب در شبانه‌ روز برای آب شرب با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام‌ شده است.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه یکی از پروژه‌ های شاخص در جنوب کشور برای انتقال آب از دریا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار