برگزاری جلسه هم اندیشی معاونین پرورشی آموزش و پرورش فیروزکوه

فیروزکوه(پانا) - جلسه هم اندیشی معاونین پرورشی آموزش و پرورش فیروزکوه با حضور ریاست و معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش فیروزکوه در دبیرستان 17 شهریورمنطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۵۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هم اندیشی معاونین پرورشی آموزش و پرورش فیروزکوه

فاطمه سیر، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش فیروزکوه در این جلسه ضمن گرامیداشت 40 سالگی انقلاب اسلامی و مرزبانان ایران اسلامی که در حوادث اخیر به شهادت رسیدند خاطر نشان کرد: جشن پیروزی چهل سالگی انقلاب اسلامی را با چهل برنامه شاخص در این شهرستان پشت سر گذاشتیم و ان شاءالله که در پنجمین دهه انقلاب اسلامی شاهد موفقیت های روزافزون باشیم.

او در ادامه با اشاره به آسیب های اجتماعی که یکی از مشکلات امروز جامعه میباشد و مدارس را نیز درگیر خود کرده، گفت: متاسفانه این آسیب بزرگ در مدارس به چشم میخورد و ما باید در هر یک از مدارس خود یک کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی را داشته باشیم و ماهانه جلسه برگزار شود و درخصوص آسیب و چگونگی مقابله با آن هم اندیشی و برنامه ریزی شود.

او افزود: اگر مشکلات از مرز نیمه مطلوب گذر کنند دیگر نمیتوان کاری کرد، پس چه خوب است که بیاییم از خودمان و از مدرسه شروع کنیم تا بتوانیم آسیب اجتماعی را در میان دانش آموزان کنترل کنیم و یا کاهش دهیم چرا که امروزه شاهد آن هستیم که این آسیب ها به سوی مدارس ابتدایی درحال سوق پیدا کردن است و ما باید آموزگاران خود را نیز درگیر چنین مسئله ای کنیم تا در کنار تدریس دروس در این زمینه نیز با دانش آموزان گفت وگو کنند.

محمدرضا بنار ریاست اداره آموزش و پرورش این شهرستان در ادامه جلسه ضمن قدردانی از زحمات معاونین پرورشی شهرستان و با اشاره به پیش رو بودن هفته امور تربیتی اذعان داشت: این کشور خون بهای هزاران هزار شهید همچون رجایی و باهنر است و یقیناً همه این شهدا روزی ما را بازخواست خواهند کرد، پس ما باید تلاش خود را بکنیم تا به نحو احسن به وظیفه خود عمل کنیم.

این مقام مسئول درخصوص دغدغه های مهم معاونین پرورشی گفت: تمامی معاونین پرورشی همیشه این دغدغه را دارند که چگونه اوقات فراغت دانش آموزان را غنی سازند، چگونه از آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند و... که اگر بیشتر به این موضوعات بنگریم این مسئله را در می یابیم که امروز مسئولیت ما نسبت به گذشته سنگین تر و دشوارتر شده و ما باید فلسفه کار خود را کامل بدانیم تا بتوانیم حُسن و قُبح آن را مطرح کنیم.

بنار تصریح کرد: دو مسئولیت مهم در حوزه پرورشی پرورش روح و دیگری پرورش جسم است و این حوزه باید اهداف خود را برای انجام اقداماتی به منظور سالم ماندن جسم دانش آموزان به کار بگیرند، و تمام این قضایا حاکی از آن است که هیچ مقیاسی در حیطه پرورشی نداریم پس میتوان گفت که حوزه پرورشی از جوزه آموزشی سخت تر و پیچیده تر است.

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار