قطر: توافق برجام باید ادامه پیدا کند

تهران (پانا) - «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در مصاحبه با مجله آلمانی 'هندسبلات' گفت: برجام یک توافق مهم و ضروری است که باید ادامه پیدا کند.

کد مطلب: ۸۹۵۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
قطر: توافق برجام باید ادامه پیدا کند

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه قطر در مصاحبه با این نشریه آلمانی توافق هسته ای ایران (برجام) را یک پیروزی بزرگ در عرصه دیپلماتیک دانست و افزود: با امضای توافقنامه هسته ای، همه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از آن بهره مند شدند ولی پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، تعدادی از کشورهای شورای همکاری موضع خود را تغییر داده و با برجام مخالفت کردند.
وزیر خارجه قطر همچنین عدم بهره مندی ایران از منافع برجام را باعث تبعات برای منطقه دانست.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 8 مه سال 2018 (18 اردیبهشت ماه) خروج کشورش را از توافق هسته ای و بازگشت تحریم ها علیه ملت ایران را اعلام کرد.
پس از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ماه سال جاری، اتحادیه اروپا با موضع‌گیری علیه این اقدام، به بررسی طرح‌‎هایی با هدف حفظ تجارت با ایران پرداخت.
این اتحادیه با اجرای قانون مسدودسازی تحریم‌ها (Blocking Statute) گامی در حمایت از شرکت های کوچک و متوسط برداشت تا این شرکت ها به موجب این قانون، مشمول تحریم های آمریکا قرار نگیرند.
وزیران خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس نیز یازدهم بهمن ماه جاری در حاشیه نشست اتحادیه اروپا اعلام کردند کانال ویژه پرداخت اروپا و ایران تحت عنوان «سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس - INSTEX)به ثبت رسمی رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار