انجام بیش از یک هزار مورد آنژیوگرافی در بیمارستان نیشابور

نیشابور (پانا )- رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی 22بهمن از انجام یک هزار و 905 مورد آنژیوگرافی در مرکز آموزشی، پژوهشی ودرمانی 22بهمن خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۵۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
انجام بیش از یک هزار مورد آنژیوگرافی   در بیمارستان نیشابور

امید رضا امینی اظهار کرد: از ابتدای راه اندازی بخش آنژیوگرافی در اسفند 1395 تا کنون در این مرکز یک هزار و 905 مورد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی برای بیماران قلبی انجام شده است.

وی افزود: در مدت این دو سال برای 153 بیمار قلبی که دچار انسداد و یا تنگی عروق قلب بودند پس از انجام آنژیوگرافی، عمل استنت گذاری و باز کردن عروق قلب با فنر ( آنژیوپلاستی )نیز همزمان انجام شده است.

این متخصص قلب و عروق گفت: در دو سال گذشته 29 بیمار که دچار مشکلات الکتریکی قلبی بودند نیز در بخش آنژیوگرافی پیس میکر (ضربان ساز قلب) گذاشته شده است و تعداد 35 مورد فلورسکوپی دریجه های قلبی برای بیماران انجام شده است.

امینی همچنین افزود: بخش آنژیوگرافی مرکز آموزشی و پژوهشی و درمانی 22بهمن نیشابور، توسط آقای مهدی شفیعی خیّر محترم سلامت در سال 1395 در سه طبقه شامل بخش آنژیوگرافی بخش اتاق عمل قلب باز و ای سی یو قلب باز ساخته و با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال توسط وزارت بهداشت به دستگاه آنژیوگرافی تجهیز شده است و در قالب طرح هزار نیشابوری حدود هفت میلیارد ریال جهت تجهیز اتاق عمل پشتیبان اهدا شد.

در حال حاضر پنج متخصص قلب و دو فوق تخصص قلب و عروق در این مرکز مشغول فعالیت می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار