با حضور مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان:

دوره آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ناحیه ۲ اهواز برگزار شد

اهواز (پانا)- با حضور سرهنگ پاپی زاده مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کارشناس مشارکت های عمومی نیروی انتظامی استان خوزستان، دوره ضمن خدمت پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۵۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
دوره آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ناحیه ۲ اهواز برگزار شد

امیر حاتمی مسئول امور تربیتی ناحیه ۲ اهواز با اعلام این خبر عنوان کرد: با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی، و با توجه به خطرات استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و آمار موجود جرائم سایبری، و همچنین تاثیر اعتیاد در تخریب بنیان خانواده ، این دوره در راستای خود مدیریتی به منظور پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و در هفته آتی نیز دوره ای با هدف افزایش سطح آگاهی همکاران برگزار خواهد شد.

سرهنگ پاپی زاده با اشاره به آمار بدست آمده از دانش آموزان گرفتار به مواد مخدر و همچنین نقش معلمان و مربیان مدارس در پیشگیری و درمان این دانش آموزان گفت: خانواده و معلمان و مربیان ، بیشتر و سریع تر از دیگران متوجه تغییر رفتار دانش آموز مصرف کننده می شوند بنابراین چنانچه این دو گروه در این قضیه به درستی ایفای نقش کرده و نسبت به بالابردن و به روزرسانی آگاهی خود از این مسائل اقدام ورزند می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر واقع گردند.

وی ضمن بیان و تشریح علائم ظاهری و رفتاری شخص مصرف کننده و معتاد و لزوم اقدام به موقع و شایسته خانواده، اطرافیان و معلمان در هنگام مشاهده این علائم تاکید کرد: بدون شک ترک اعتیاد بدون حضور و همیاری خانواده و نزدیکان در کنار فرد معتاد امکان پذیر نخواهد بود.

پاپی زاده افزود: وظیفه ی همگانی در برخورد با عاملان فروش مواد مخدر اطلاع رسانی به نیروی انتظامی است و یقین بدانید رهایی جامعه از معضل اعتیاد کاری جمعی بوده که فقط وظیفه ی نیروی انتظامی نیست.

مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کارشناس مشارکت های عمومی نیروی انتظامی استان در ادامه به تشریح خطرات استفاده نادرست از فضای مجازی پرداخت و از اتلاف وقت، بلوغ زودرس جنسی، ضعف بینایی، اختلالات و آسیب های روانی و جسمانی و همچنین گسست بنیان خانواده به عنوان بارزترین عوارض اعتیاد به شبکه های اجتماعی و استفاده نادرست از این فضا یاد کرد.

گفتنی ست این دوره در سالن اجتماعات دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه س با حضور ۱۵۰ نفر از معاونین و مربیان پرورشی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار