حمید هامون مهمان شبکه پرس تی وی می‌شود

تهران (پانا) - فیلم سینمایی هامون به کارگردانی و نویسندگی داریوش مهرجویی در برنامه این هفته «ایران سینما» (Iran Cinema) مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۸۹۵۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
حمید هامون  مهمان شبکه پرس تی وی می‌شود

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه به تهیه کنندگی کیانوش الطافی به گفت و گو پیرامون فیلم «هامون» از آثار اجتماعی سینمای ایران و محصول سال 1368 می پردازد.

«هامون» با بازی درخشان خسرو شکیبایی هنرمند فقید سینمای ایران، داستان زندگی زوجی به نام حمید و مهشید را روایت می کند که دائم با یکدیگر بحث و جدل دارند. در این بین حمید که مشغول نوشتن رساله‌اش دربارهٔ عشق و ایمان است به دنبال دوست قدیمی و مرادش علی عابدینی می‌گردد و خانه را ترک کرده و دست به اعمال دیوانه‌واری می‌زند.

این فیلم به دغدغه‌های جوانان روشنفکر بعد از انقلاب میان دنیاخواهی و آرمان‌خواهی می پردازد و داستان آن به گفته کارگردان اثر با الهام‌گرفتن از بوف کور صادق هدایت نوشته شده‌است.

این فیلم در جشنواره هشتم فیلم فجر در سال 1368 برنده جایزه ویژه هیئت داوران برای بهترین فیلم و همین‌طور برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، فیلمنامه، فیلمبرداری، نقش اول مرد و بهترین تدوین شده است. دریافت جایزه برنز بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم هیوستن در سال ۱۹۹۱ و جایزه خورشید طلایی از جشنواره بین‌المللی فیلم سائو پائولو در سال ۱۹۹۸ از دیگر افتخارات «هامون» به شمار می رود.

برنامه «ایران سینما» پنجشنبه 2 اسفند ماه ساعت 10:00 از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 17:20 ، شنبه 07:00 و یکشنبه ساعت 14:00پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار