در صحن علنی مجلس شورای اسلامی

اختلاف بین اصلاح‌طلبان مجلس بر سر یک تذکر؛ وکیلی خواستار توقف اظهارات بیگدلی شد

تهران (پانا) - نطق حمایتی نماینده اصلاح‌طلب مردم خدابنده برای لحظاتی صحن علنی مجلس شورای اسلامی را به تشنج کشاند.

کد مطلب: ۸۹۵۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اختلاف بین اصلاح‌طلبان مجلس بر سر یک تذکر؛ وکیلی خواستار توقف اظهارات بیگدلی شد

در ابتدای جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) احمد بیگدلی، نماینده اصلاح طلب مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی به مسئله طرح عدم کفایت رئیس جمهوری که اخیرا از سوی نمایندگان اصولگرای بهارستان تهیه و هم اکنون در حال پیگیری است، واکنش نشان داد.

او با بیان مخالفت اصلاح‌طلبان مجلس با استیضاح رئیس‌جمهوری، اظهار کرد: «تذکرات اصلاح‌طلبان همیشه بر اصلاح امور و قوانین و مسائلی بوده است که موجب ایجاد معضل و مشکل برای جامعه و مردم می‌شده است.»

این عضو شورای مرکزی فراکسیون امید تصریح کرد: «اکثریت سیاسیون و مردم اذعان دارند که دولت اصلاحات از نظر اقتصادی و پاکدستی، بهترین دوره بوده است و کمترین مشکلات اقتصادی، رانت‌ها و اختلاس‌ها در آن دولت حادث شده است.»

در این هنگام جمعی از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی همچون جواد کریمی قدوسی و سید حسین نقوی حسینی با فریادهای «دو - دو» خود، مخالفتشان را با گفته‌های این نماینده اصلاح‌طلب نشان دادند.

این نماینده مجلس در میان فریادهای اصولگرایان با اشاره به خطوط قرمز اصلاح طلبان، تاکید کرد: «تفکر اصلاح‌طلبی، تفکری است که برای خود خط قرمز دارد. قانون اساسی، منویات مقام معظم رهبری، نظام جمهوری اسلامی و خواسته اکثریت جامعه و معیشت مردم، خط قرمز اصلاح‌طلبان است.»

بیگدلی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به گفته‌های روز گذشته مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران مبنی بر مخالفت تمام و کمال اصلاح‌طلبان مجلس با استیضاح روحانی به صورت ضمنی گفته‌های کواکبیان را رد کرد.

او گفت: «تفکر اصلاح‌طلبی همواره برای حل معضلات جامعه بوده است. جمع‌بندی شورای اصلاح‌طلبان زمانی بر این مبنا بود که اصلاح‌طلبان به دلیل منافع ملی و مردم، از این دولت حمایت کنند ولی اگر امروز این دولت در مقابل خواسته‌های مردم قرار بگیرد، مردم عزیز مطمئن باشند که ما اصلاح‌طلبان هم توان استیضاح و نقد دولت را داریم و هم از شجاعت لازم برای اقدام برخورداریم و راهکارهای لازم برای آن را نیز داریم.»

در این هنگام محمدعلی وکیلی، عضو اصلاح‌طلب هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به سرعت به او نزدیک شد تا اظهارات او را قطع کند. بیگدلی اما در میان فریادهای وکیلی به اظهارات خود ادامه داد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «ولی چون اصلاح‌طلبان در عمل به اجرای منویات رهبری معتقد هستند، آرامش جامعه، اتحاد در شرایط کنونی را ضروری می‌دانند بنابراین مسئله استیضاح رئیس‌جمهوری را پیگیری نمی‌کنند.»

نکته قابل توجه اینجاست که وقتی اظهارات بیگدلی رنگ و بویی علیه دولت پیدا کرد، اصولگرایان مجلس شورای اسلامی سکوت اختیار کردند و این اصلاح‌طلبان بودند که به اظهارات او اعتراض داشتند.

در پایان اظهارات او علی مطهری، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را بر عهده داشت درباره اظهارات بیگدلی گفت: «به دلیل صحبت‌های دیروز آقای کواکبیان، امروز صبح آقای پزشکیان به آقای بیگدلی قول داد که تذکرشان بیان کنند که او این کار را کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار