کشاورزی گیلان با تغییر کاربری ها تهدید می شود

رشت (پانا) -رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تغییر کاربری اراضی ، کشاورزی استان را در معرض تهدید از این ناحیه عنوان و صیانت از اراضی ملی را یکی از رسالت های مهم این سازمان ذکر کرد.

کد مطلب: ۸۹۵۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کشاورزی گیلان با تغییر کاربری ها تهدید می شود

علی درجانی در نشستی با خانواده بزرگ جهاد کشاورزی شهرستان شفت، خواستار متعهد بودن و وظیفه مند بودن کارشناسان این بخش در انجام وظایف خویش شد تا مشکلات و دغدغه های موجود برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه روحانیون و رهبران محلی نقش بسزایی در ترویج فرهنگ دارند، خواستار حمایت این قشر پیرامون موضوع جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی شد.
درجانی به مسائل مربوط به تولیدات گیاهی ، تولیدات دامی، آب و خاک خصوصا آب بندان ها اشاره کرد و هم گرایی سازمانی را از مهم ترین راهکارهای موفقیت دانست تا خدمات رسانی به مردم به لحاظ کمیت و کیفیت در سطح بالایی قرار گیرد.
جباری مدیر جهاد کشاورزی شفت نیز در این نشست با اشاره به وجود 14 هزار و 272 بهره بردار در این شهرستان و تولید سالانه بیش از 40 هزار تن برنج سفید گفت: شفت به سایر فعالیت های کشاورزی از قبیل نوغانداری، پرورش ماهی و ... نیز می پردازد و بیش از 95 تن پیله تر در سال جاری در این شهرستان برداشت شده است.
وی برگزاری جشنواره هایی همچون گلابگیری، جوکول، پنیر سیاهمزگی و شاه بلوط را که در شفت برگزار شده، جزو جشنواره های موفق عنوان کرد.
درجانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پیش از این نشست، از مراکز جهاد کشاورزی دهستان های جیرده و چوبر نیز بازدید کرد.
شهرستان شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب، در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار