توضیح پلیس پایتخت درباره پرونده آزار و اذیت دختران جوان از طریق اینستاگرام

تهران (پانا) - رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت درباره پرونده آزار و اذیت دختران جوان در پوشش شرکت فیلم‌سازی از طریق شبکه اینستاگرام توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۸۹۵۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
توضیح پلیس پایتخت درباره پرونده آزار و اذیت دختران جوان از طریق اینستاگرام

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ بابک نمک‌شناس، رئیس این مرکز درباره خبر شناسایی دختران جوان از طریق شبکه اینستاگرام در پرونده آزار و اذیت دختران جوان در پوشش شرکت فیلم‌سازی عنوان کرد: به دلیل ماهیت فضای مجازی، ارتباط با افراد غریبه و جعل عناوین مختلف نسبت به فضای حقیقی بسیار آسان‌تر است. در چنین شرایطی، با عدم انتشار عکس‌های خصوصی و اطلاعات شخصی می‌توان از وقوع بسیاری از جرایم مشابه خبر آزار و اذیت دختران جوان در پوشش تست بازیگری و دیگر جرایم همچون کلاهبرداری و ... جلوگیری کرد.

وی افزود: در ارتباط با افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی نیز باید به این نکته مهم توجه جدی داشت که نباید به ظاهر عکس‌های منتشر شده و عناوین اعلامی در چنین فضایی اعتماد کرد و قبل از انجام هرگونه تعامل با افراد و شرکت‌های ناشناس می‌بایست با پرهیز از شتاب‌زدگی نسبت به احراز دقیق هویت افراد و شرکت‌ها اقدام کرد به‌ ویژه در برخورد با آگهی های تبلغیاتی، از قانونی بودن فعالیت آنها اطمینان حاصل کرده و اطلاعات مشاهده شده در فضای مجازی با اطلاعات بدست آمده از فضای حقیقی تطابق داده شود. قبل از پرداخت هرگونه هزینه ثبت نام یا شرکت در همایش‌ها و کلاس‌های تبلیغ شده در فضای مجازی، مجوز فعالیت و صحت آن‌ها را از مراجع ذی صلاح استعلام کنید و بعد از بررسی‌های لازم جهت شرکت در همایش‌ها و کلاس‌ها با همراهی افراد قابل اعتماد به آدرس‌های اعلام شده مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار