به همت دبیرستان نور آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس برگزار شد:

همایش نقش خانواده در پرورش روحیه کارآفرینی

هرمزگان (پانا)- به مناسبت روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی با حضور اولیاء دانش آموزان مدارس نور ، این همایش در سالن اجتماعات آموزشگاه مذکور برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۹۵۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
همایش نقش خانواده در پرورش روحیه کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان، مهندس منتظری ، کارآفرین و مدرس دانشگاه تهران در این همایش بزرگ گفت: دانش آموزان به عنوان نیروهایی که برای اداره کشور در آینده تربیت می شوند ، باید در راستایی قرار بگیرند که خودشان شغل خود را بسازند و کار آفرینی در کشور رونق بگیرد .

منتظری افزود: ما باید آرام آرام نسل جدید را به وسیله آموزش های مناسب با شرایط جدید جامعه تطبیق دهیم تا فرزندان ما بتوانند شغلی را ایجاد کنند که از آن لذت ببرند و کسب درآمد مناسب نیز داشته باشند.

وی افزود: همواره در همه کشورها چالش ها و بنوعی نقاط ضعفی همچون اشتغال ، کسب درآمد و معیشت مردم و بیکاری نسل جدید و جوان جامعه وجود دارد و جامعه ما نیز بالطبع با آن دست به گریبان است و باید به دنبال راه حل مناسب آن باشیم که بهترین راه حل؛ کارآفرینی است و خانواده بیشترین نقش را در این مساله برعهده دارد.

منتظری در ادامه با اشاره به محوریت دانشگاه ها در گذشته و وضعیت فعلی دانشگاه ها در بحث جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار گفت : یک زمانی محوریت دانشگاه ها آموزش بود و پس از فارغ التحصیلی مستقیما جذب بازار کار می گردید و رنکینگ خاصی برای دانشگاه های معتبر داخلی قائل بودند اما این محوریت در حال حاضر تغیر کرده و آیتم هایی از قبیل ارائه مقالات علمی و نوع و موضوع آن ، عاملی برای پذیرش دانشجویان در مشاغل و مناسب و جایگاه های مهم و برتر جهانی و کشوری است .

گفتنی است در پایان این همایش طی جلسه پرسش و پاسخ ، مهندس منتظری به سوالات خانواده ها در زمینه کار آفرینی پاسخ گفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار