عملیات ساخت مدرسه 6 کلاسه «روستای مرزی حسین‌آباد» سروآباد کردستان شروع شد

سنندج(پانا)-عملیات ساخت مدرسه 6 کلاسه روستای مرزی حسین‌آباد شهرستان سروآباد با مشارکت بانک مسکن کردستان آغاز شد.

کد مطلب: ۸۹۵۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
عملیات ساخت مدرسه 6 کلاسه «روستای مرزی حسین‌آباد» سروآباد کردستان شروع شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان به نقل از خبرگزاری فارس سنندج، مدیر شعب بانک مسکن کردستان روز گذشته در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه 6 کلاسه روستای مرزی حسین‌آباد اظهار کرد: بانک مسکن برای نخستین بار در استان کردستان و به منظور نقش‌آفرینی در توسعه علمی و آموزشی و رفع محرومیت در نقاط مرزی اقدام به ساخت مدرسه شش کلاسه در این منطقه نموده است.

جلال‌الدین سلیمی افزود: تراکم بالای جمعیت در این منطقه محروم دلیل انتخاب روستای حسین‌آباد بوده و بنا بر اعلام مسئولان شهرستانی این مدرسه می‌تواند، نقش مهمی در کاهش محرومیت‌های آموزشی و ارتقای زیرساخت‌های آموزشی ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در بازه زمانی 12 ماهه تکمیل خواهد شد و بیش از 5 میلیارد ریال برای ساخت آن درنظر گرفته شده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان اعلام کرد: به فضل الهی طی پنج سال پیشرو پنج پروژه دیگر در مناطق محروم و دورافتاده اجرایی خواهیم کرد.

سلیمی افزود: در شهرستان سروآباد حدود چهار سال است که شعبه بانک مسکن راه اندازی شده و تاکنون 110 میلیارد ریال تسهیلات برای احداث 250 خانه روستایی، 250 وام قرض الحسنه و 100 فقره وام خوداشتغالی به اهالی این شهرستان مرزی اعطا شده است.

وی افزود: با توجه به جمعیت شهرستان سروآباد میزان سرانه پرداخت تسهیلات پرداختی در این منطقه 2 میلیون ریال است که این میزان از میانگین کشوری بالاتر است.

ماموستا عبدالقادر حسینی امام جمعه موقت سروآباد نیز در این مراسم از نگاه ویژه بانک مسکن در سرمایه‌گذاری فرهنگی در روستای محروم و دورافتاده حسین آباد تقدیر کرد و گفت: دین مبین اسلام ارزش والایی به علم آموزی و توسعه علم دانش داده است و مدرسه سازی جزو بهترین امور است.

وی افزود: امیدواریم این اقدام شایسته بانک مسکن توسط دیگر بانک‌ها و نهادهای دولتی و افراد خیر در منطقه مرزی و محروم سروآباد تداوم داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار