فضای مجازی شکارچی غیرمجاز روباه را در سردشت گرفتار کرد

ارومیه(پانا)- رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: فردی که پس از شکار روباه و خرگوش در استان های دیگر، تصاویر آنها را در فضای مجازی منتشر کرده بود توسط ماموران یگان حفاظت این اداره در شهرستان دستگیر شد.

کد مطلب: ۸۹۵۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
فضای مجازی شکارچی غیرمجاز روباه را در سردشت گرفتار کرد

خالد بایزیدی افزود: در پی انتشار تصویری از شکار غیرمجاز یک قلاده روباه و یک سر خرگوش، موضوع در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست سردشت قرار گرفت و آنها توانستند با استفاده از ترفندهایی این شکارچی غیرمجاز را شناسایی و احضار کنند.

وی اظهار داشت: در این تصویر که در فضای مجازی انتشار پیدا کرده بود فرد شکارچی در حالی که اقدام به شکار یک روباه کرده بود با چند قلاده سگ تازی دیده می شد.
بایزیدی گفت: پس از تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این شکارچی اهل سردشت بوده و در یکی از استان های همجوار اقدام به شکار بدون مجوز حیوانات وحشی کرده است.

وی گفت: برحسب وظیفه نسبت به تشکیل پرونده قضایی اقدام و فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شد.

بایزیدی تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست و پیگیری تحلفات شکار و صید غیرمجاز، حد و مرزی نداشته و در هر زمان و مکانی قابل پیگرد قانونی و رسیدگی خواهد بود.
وی با اشاره به عملکرد این اداره در مقابله با شکارچیان متخلف، گفت: امسال تاکنون هفت قبضه اسلحه شکاری مجاز و یک قبضه اسلحه غیرمجاز، بیش از 50 فشنگ، 12 عدد قفس، 20 رشته دام زنده گیری پرندگان کشف و ضبط شده است.

وی اضافه کرد: در این ارتباط تاکنون 25 نفر شکارچی غیرمجاز دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام های قضایی شدند.

شکار خرگوش با استفاده از سگ تازی یکی از بی رحمانه ترین روش شکار است، در این نوع شکار، خرگوش آنقدر برای نجات جانش از دست سگ تازی فرار می کند تا از نفس افتاده و شکار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار