رئیس سازمان بورس:

پیشنهاد درباره عرضه سهام عدالت به دولت رفت

تهران (پانا) - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از ارائه پیشنهادی به دولت خبر داد که بر اساس آن سهام عدالت در دست مردم معامله پذیر می شود.

کد مطلب: ۸۹۵۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد درباره عرضه سهام عدالت به دولت رفت

به گزارش سه شنبه تارنمای سازمان بورس و اوراق بهادار، شاپور محمدی افزود: 49 میلیون نفر از هموطنان ما برای سهام عدالت ثبت نام کرده اند و به نوعی سهام عدالت به آنها تعلق گرفته اما سازو کارها به صورتی است که هنوز امکان معامله آن و اعمال حق رای وجود ندارد، از این رو، پیشنهاد تازه ای را با بکارگیری ظرفیت صندوق های قابل معامله در بورس مطرح کردیم.

دبیر شورایعالی بورس توضیح داد: پیشنهادی که سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به دولت داده است و به سران سه قوه نیز ارسال می شود، واگذاری واحدهای صندوق های قابل معامله (یی.تی.اف) در بورس به دارندگان سهام عدالت است.

35 میلیون سهامدار در صف دریافت کد معاملاتی

محمدی با بیان اینکه کد معاملاتی حدود 35 میلیون سهامدار در شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال صدور است، تصریح کرد: اطلاعاتی که از سازمان خصوصی سازی گرفتیم، در شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال پردازش است تا در صورت تصویب برای معامله یونیت ها (واحدهای سرمایه گذاری)، این آمادگی از قبل حاصل شده باشد.

وی درباره راه های مدیریت نقدینگی اعلام کرد: به مدد ابزارهای نوین بازار سرمایه، افرادی که به دنبال فرصت های خاص سرمایه گذاری هستند می توانند از مسیر بازار سرمایه به هدف خود دست پیدا کنند؛ از طرف دیگر، بحث مدیریت صحیح نقدینگی نیز در کشور مسیر صحیح خود را پیدا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار