سردار غیب پرور: رویکرد بسیج بر محرومیت زدایی و توسعه متمرکز است

سمنان (پانا) - رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: محرومیت زدایی و توجه به عمران و توسعه در نقاط مختلف کشور از اهداف مهم برنامه های سازمان بسیج مستضعفین است.

کد مطلب: ۸۹۵۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
سردار غیب پرور: رویکرد بسیج بر محرومیت زدایی و توسعه متمرکز است

سردار غلامحسین غیب پرور، در دیدار با آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در مسجد عابدینیه این شهر، افزود: بسیج در 2.5 سال گذشته برای اعتلای جایگاه خود در جامعه گام برداشته و برای رسیدن به این هدف طرح های قابل توجهی تاکنون تدوین شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در سال های گذشته این سازمان موفقیت های قابل توجهی در بخش های مختلف داشته است و این رویکرد مثبت برای سال های آینده هم در کشور ادامه می یابد.

وی ضمن بیان اینکه ارائه خدمات گروه‌های جهادی به صورت هدفمند در دستور کار است، اضافه کرد: حجم فوق‌العاده‌ای از گروه‌های جهادی هم‌اکنون در سطح روستاها و مناطق محروم در حال فعالیت هستند که نمی‌توان شماری را برای تعداد آن‌ها ذکر کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به میزان اثربخشی گروه‌های جهادی و برنامه‌های آتی سازمان بسیج مستضعفین برای اثربخشی بیشتر فعالیت این گروه‌ها اضافه کرد: اثربخشی بیشتر گروه‌های جهادی در این است که به هر گروه جهادی یک جغرافیای هدف واگذار شود و این مهم بدین معنا است که یک روستا یا یک منطقه شهری محروم به مدت سه تا پنج سال در اختیار یک گروه جهادی قرار گیرد تا خدمات مقطعی تبدیل به خدمات مستمر از سوی گروه‌های جهادی در نقاط مختلف کشور شود.

غیب پرور اضافه کرد: در این صورت گروه‌های جهادی و مردم متوجه وضعیت مناطق خود پیش و پس از اعزام گروه‌های جهادی شده و خدمات تعریف‌شده برای این گروه‌ها به‌صورت هدفمندتر و مؤثرتر خواهد بود.

وی ضمن بیان اینکه میزان خدماتی که گروه های جهادی انجام می‌دهند قابل‌احصا نیست، اضافه کرد: با توجه به اینکه این گروه‌ها مخلصانه کار انجام می‌دهند بنابراین نمی‌توان همه را شمارش کرد اما با الگوسازی می‌خواهیم این موضوع را نهادینه کنیم که می‌توان با الگوسازی کار جهادی انجام داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بابیان اینکه ۴۰ هزار پروژه در شش عرصه و ۲۸ موضوع در این سازمان تعریف‌شده است، ابراز داشت: به طور متوسط برای هر کدام ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که منابع آن‌ها از طریق بسیج، خیران و بخش دولتی تامین می‌شود.

غیب پرور خاطرنشان کرد: هدف از سفرهای استانی مرور برنامه های جامع برای اعتلای روزافزون سازمان بسیج مستضعفین در تمامی نقاط کشور است.

وی تصریح کرد: سرکشی از خانواده های معظم شهدا از رسالت های واقعی بسیج است و دیدار با این‌ قشر فرهیخته روحیه بسیجیان را برای رفع مشکلات کشور تقویت می کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: نمایندگان ولی فقیه در استان ها نیز یار واقعی بسیج برای رفع محرومیت زدایی و توسعه و آبادانی در کشور هستند.

به گزارش پانا، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به منظور رونمایی از مستند زندگی شهید مدافع حرم عباس دانشگر و حضور در چند نشست در برنامه ای دو روزه به استان سمنان سفر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار