فعالیت 23مرکز نیکوکاری ازسال92تاکنون دراستان خراسان جنوبی

خوسف (پانا) - رئیس اداره هماهنگی موسسات خیریه و تشکلهای مردمی خراسان جنوبی در مراسم اهدای 23 سری جهیزیه به نوعروسان خوسف، اظهار کرد: از سال 92 تاکنون در استان خراسان جنوبی 23 مرکز نیکوکاری فعالیت دارند که تا پایان امسال تعداد 17 مرکز نیکوکاری جدید کار خود را آغاز می کنند.

کد مطلب: ۸۹۵۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 23مرکز نیکوکاری ازسال92تاکنون  دراستان خراسان جنوبی

«محمد رضا دهقان» رئیس اداره هماهنگی موسسات خیریه و تشکلهای مردمی خراسان جنوبی امروز در مراسم اهدای 23 سری جهیزیه به نوعروسان خوسف، اظهار کرد: از سال 92 تاکنون در استان خراسان جنوبی 23 مرکز نیکوکاری فعالیت دارند که تا پایان امسال تعداد 17 مرکز نیکوکاری جدید کار خود را آغاز می کنند.

رئیس اداره هماهنگی موسسات خیریه و تشکلهای مردمی خراسان جنوبی درآمد حاصل از مراکز نیکوکاری را بیش از 71 میلیارد ریال برشمرد و گفت: درآمد حاصل از مراکر نیکوکاری در استان بالغ بر 100 درصد در مدت کوتاه یک ساله رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سیاست و برنامه ابلاغی کمیته امداد این است که کار به مردم واگذار شود، افزود: مردم به جهت سرعت کار، شفافیت بخشی و اعتماد سازی کار را بهتر انجام می دهند.

رئیس اداره هماهنگی موسسات خیریه و تشکل های مردمی خراسان جنوبی ادامه داد: سقف تهیه جهیزیه در کمیته امداد برای هر نفر سه میلیون تومان در نظرگرفته شده است که کافی نیست و مراکز نیکوکاری در این راستا کمیته امداد را پشتیبانی می کنند.

«محمد رضا خوشحال» رئیس مرکز نیکوکاری شهرستان خوسف هم در این مراسم، اظهار کرد: از بدو تشکیل مرکز نیکوکاری شهرستان خوسف سعی شده تا بینوایان، نیازمندان و درماندگان یاری شود که در ابتدا مباحث کمک های مالی و سبدهای کالا مد نظر مرکز نیکوکاری شهرستان بود ولی به دلیل مشکلات افراد در حوزه ازدواج سعی شده تا برنامه اهدای جهیزیه در دستور کار مرکز نیکوکاری قرار بگیرد.

۲۳ سری جهیزیه از محل کمک‍ های خیران مراکز نیکوکاری به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خوسف

وی افزود: خیران شهرستان خوسف در راستای تهیه جهیزیه 60 میلیون تومان کمک کرده اند که با همکاری مراکز نیکوکاری 23 سری جهیزیه با 20 قلم اثاثیه برای نوعروسان تهیه شده که بالغ بر 100 میلیون تومان ارزش ریالی دارد.

این عضو شورای شهر خوسف با بیان اینکه در 10 ماهه نخست سالجاری تعدادی کالای اساسی به مبلغ 236 میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شدهاست، یادآور شد: همچنین 23 سری جهیزیه هم در گذشته توزیع شده و توزیع 500 سبد کالا به قیمت 400 هزار تومان نیز در دستور کار مرکز نیکوکاری شهرستان خوسف است.

وی بیان کرد: سال گذشته توزیع کالا در بین نیازمندان به ارزش 62 میلیون و 707 هزار تومان انجام شده است.

حجت الاسلام «محمد تقی فلسفی»، رئیس شورای زکات خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری در استان عنوان کرد و گفت: مرکز نیکوکاری شهرستان خوسف هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت پشتوانه بسیار قوی برای کمیته امداد است.

خوسف مسن ترین شهرستان خراسان جنوبی

وی عنوان کرد: شهرستان خوسف به لحاظ اینکه مسن ترین شهرستان خراسان جنوبی است لذا بیشترین هزینه های درمانی را می طلبد که با کمک مسئولان و خیران بخشی از این مشکلات شهرستان مرتفع شده است اما هنوز باید از این بیماران و افراد مسن حمایت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار