سخنگوی سازمان انتقال خون:

استان سمنان بیشترین اهداکننده مستمر خون را در کشور دارد

سمنان (پانا) - سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: استان سمنان بیشترین اهداکننده مستمر خون در سطح کشور را دارد.

کد مطلب: ۸۹۵۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
استان سمنان بیشترین اهداکننده مستمر خون را در کشور دارد

بشیر حاجی بیگی، در جمع خبرنگاران، سمنان را از جمله استان‌های پیشرو در حوزه اهدای خون برشمرد و ابراز داشت: در حالی شاخص اهدای خون در استان به ۴۶ درصد به ازای هر یک‌هزار نفر رسید که این رقم در نرم کشوری ۲۷ نفر به ازای هر هزار نفر است.

وی بااشاره به اینکه استان‌های مازندران و یزد بعد از سمنان قرار گرفتند، اضافه کرد: در این دو استان به ترتیب شاخص اهدای خون ۴۰ و ۳۶ در هر یک‌هزار نفر جمعیت است که نشان می دهد سمنان از این نظر در رتبه خوبی قرار دارد.

سخنگوی سازمان انتقال خون بابیان اینکه استان سمنان با ۸۰ درصد اهدای مستمر خون رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: بعد از سمنان، بوشهر با ۷۵ درصد و خراسان شمالی با ۷۴ درصد به ترتیب در رده های برتر اهدای مستمر خون قرار دارند.

حاجی بیگی بابیان اینکه اهدای مستمر خون در سطح کشور به ۵۹ درصد رسیده است، تصریح کرد: خوشبختانه بااطلاع رسانی و فراخوان در مناسبت‌های مختلف هر سال شاهد رشد اهدای مستمر خون هستیم.

وی بابیان اینکه مردم نوع‌دوست ایران در جای‌جای میهن اسلامی همواره با اهدای خون، نیازمندان را یاری کردند، اضافه کرد: در حوادثی نظیر زلزله بلافاصله شاهد صف‌های مردم برای اهدای خون هستیم که نشان می دهد مردم به خوبی از این نکته آگاهی کافی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار