رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

وفای به عهد و ولایتمداری را از شهدا بیاموزیم

سمنان (پانا) - رئیس سازمان بسیج مستضعفین، تربیت صحیح و اسلامی را ویژگی شهیدان انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید از شهدا وفای به عهد و ولایتمداری را آموخت.

کد مطلب: ۸۹۵۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
وفای به عهد و ولایتمداری را از شهدا بیاموزیم

سردار غلامحسین غیب‌پرور در دیدار با خانواده شهیدمدافع حرم شهید عباس دانشگر، در آستانه روز تکریم مادران شهدا، با بیان اینکه شهدا دارای مقامی هستند که انسان در برابر آن‌ها کم می‌آورد، تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های بزرگ شهدا، خدایی بودن است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور عهد با خدا را دیگر ویژگی شهدا دانست و افزود: سبک و سیره زندگی شهیدان آن‌قدر شگرف و خدایی است که درکش دشوار به نظر می‌رسد؛ برای مثال یکی از شهدای مدافع حرم به نام شهید عباس آبیاری برای رفتن به سوریه تلاش بسیاری می‌کند اما به نتیجه نمی‌رسد تا اینکه با حضرت ابوالفضل(ع) عهد می‌کند که لب به آب زلال نزند و در نهایت چند ماه بعد در حرم حضرت زینب(س) آب زلال می‌نوشد و ۱۷ روز بعد نیز به شهادت می‌رسد.

وی به مستندنامه‌ای از دمشق اشاره داشت و افزود: بخشی از مستند را مشاهده کردم و کسانی که این مستند را ساختند، از طبقه و نسل جوان هستند و در انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی موفق‌تر خواهند بود.

غیب پرور تصریح کرد: آنچه از این شهید دهه هفتادی و سرافراز اسلامی می‌بینیم، حکمت و معرفت هست و انسان با دیدن چنین شهیدانی مالامال از جریان خیلی عمیق فکری و معنوی را می‌بیند و همه شهیدان در نقطه اوج قرار گرفته‌اند و خیلی خوب است تا با زبان هنر، شهیدان را به نسل جوان و عموم مردم بشناسانیم و این مستند جزء آثار موفق هنری و معرفتی در کشور است.

شهید دانشگر متولد سال 1372 ، از سمنان برای دفاع از حرم آل‌الله (ع) به سوریه اعزام شده بود و در نبرد با تروریست‌های تکفیری در سوریه به فیض شهادت نائل شد.

این شهید والامقام، دانشجوی دانشگاه افسری امام حسین(ع) تهران و اهل و ساکن سمنان بود که در تیرماه سال 1395 در حلب سوریه به شهادت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار