اماکن دولتی خالی درشهرستان خلخال مسکن امید می شود

اردبیل (پانا) - فرماندارشهرستان خلخال گفت: تمام اماکن دولتی بلااستفاده و رها شده و نیز زمین های در اختیار اداراتی که نیاز به این اراضی در داخل شهر ندارند، برای اجرای پروژه مسکن امید مورد استفاده قرار می گیرند.

کد مطلب: ۸۹۵۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اماکن دولتی خالی درشهرستان خلخال مسکن امید می شود

فریدون بابایی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری افزود : برای اجرای پروژه مسکن امید در خلخال مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان باید نسبت به معرفی اماکن و یا زمین های دولتی بلااستفاده در اختیار خود به دبیرخانه این ستاد اقدام کنند تا زمینه برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه فراهم شود .
او از اجرای مراحل پایانی پروژه ساماندهی منطقه قدیمی قلعه باشی این شهر خبر داد و گفت: این پروژه در محله پیمان سپاری و عقد قرارداد با پیمانکار مجری طرح بوده و عملیات اجرایی آن از آغاز سال آینده در منطقه تاریخی قلعه باشی ، بازر ابوذر و راسته بازار پایین و بالا در مرکز شهر از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی استان آغاز می شود .
بابایی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی پایدار شهری کشور تخصیص یافته ، اظهار داشت: ساماندهی معابر عمومی منطقه قلعه باشی و بازارهای مجاور این منطقه تاریخی ، ایجاد امکانات گردشگری متناسب با نیاز گردشگران در مرکز شهر و کمک به بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی و تجاری فرسوده و در حال تخریب بافت فرسوده شهری از جمله اهداف مهم اجرای این طرح است .
فرماندار خلخال همچنین گفت: طرح بازآفرینی پایدار شهری در این شهر سرعت گرفته و دستاوردهای آن در زندگی اهالی ساکن در سکونت گاه های غیر رسمی ، بافت فرسوده و حواشی شهر نمود خواهد یافت .
او هدف دولت از اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری را ارتقای سطح زندگی مردم محروم بویژه اهالی ساکن در سکونت گاه های غیر رسمی و حاشیه نشین شهرها ذکر کرد .
بابایی همچنین با اشاره به اینکه دولت اعتبارات مورد نیاز برای ارتقای سطح زندگی اهالی ساکن در سکونت گاه های غیر رسمی را از منابع اعتباری مختلف تامین می کند ، اظهارامیدواری کرد این طرح با همکاری شهرداری و دستگاه های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی پایدار شهری به صورت دقیق اجرا شود .
او فقدان نظارت بر ساخت و سازهای شهر را بزرگترین معضل اجتماعی و عامل اصلی در رشد قارچ گونه سکونت گاه های غیر رسمی و ساخت و سازهای غیرمجاز در خلخال ذکر کرد .
رییس ستاد بازآفرینی پایدار شهری خلخال همچنین اظهار داشت: انتظار از مسئولان عضو ستاد بازآفرینی پایدار شهری پایان دادن به ساخت و سازهای غیرمجاز و فراهم کردن زمینه ارتقای سطح زندگی ساکنان محلات محروم و حاشیه نشین با ارائه طرح های پیشنهادی است .
او گفت: مسئولان دستگاه های اجرای عضو این ستاد مکلف به ارائه برنامه های پیشنهادی خود برای اجرای طرح های بازآفرینی پایدار شهری در مناطق تاریخی ، بافت های فرسوده شهری و مناطق حاشیه نشین همراه با جذب اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات ملی برای اجرای این طرح هستند .
بابایی با بیان اینکه برای همه دستگاه های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی پایدار شهری اعتبار مورد نیاز از سوی مرکز کشور تعیین شده ، افزود: جذب این اعتبار مستلزم ارائه برنامه های پیشنهادی از سوی دستگاه های اجرایی عضو این ستاد از جمله شرکت های آب و فاضلاب ، برق ، گاز و مخابرات می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار