مبارزه با علف های هرز مزارع گندم در اردبیل آغاز شد

اردبیل (پانا) - مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اردبیل از آغاز عملیات مبارزه با علف های هرز مزارع گندم این استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۵۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با علف های هرز مزارع گندم در اردبیل آغاز شد

یحیی آذرمی افزود: این طرح با توجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری ، کاهش نزولات جوی و بالا بودن چند درجه ای دما نسبت به دراز مدت در سه هزار و 950 هکتار از مزارع گندم بخش خصوصی و دولتی در مناطق گرمسیر شمال استان شامل پارس آباد و بیله سوار مغان اجرا می شود .
او گفت: شرایط اقلیمی سال زراعی جاری رشد رویشی زراعت های پاییزه و علف های هرز مزارع را نسبت به سال های گذشته افزایش داد و منجر به شروع زودهنگام مبارزه شیمیایی در این اراضی شد .
وی به ادامه عملیات مبارزه شیمیایی علف های هرز مناطق گرمسیری استان تا پایان فروردین ماه و در مناطق معتدل و سردسیر استان تا اواخر اردیبهشت سال آینده اشاره و پیش بینی کرد در سال زراعی جاری مبارزه شیمیایی با علف های هرز در بیش از 80 درصد از مزارع گندم استان انجام و سطح مبارزه از 250 هزار هکتار فراتر رود .
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان از کشاورزان خواست به محض مساعد شدن شرایط جوی برای انجام عملیات مبارزه شیمیایی به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان ها و مشاوره با کارشناسان شبکه مراقبت مستقر در مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و سموم علف کش مناسب را تهیه و مزارع را سمپاشی کنند .
آذرمی اظهار داشت: سموم علف کش و قارچ کش مورد نیاز استان تامین شده و به مقدار کافی در فروشگاه های عرضه کننده موجود است .
او افزود: کشاورزان سموم لازم را براساس توصیه کارشناسان و از فروشندگان مجاز و معتبر تهیه و در مزارعی که سابقه وجود علف های هرز مقاوم به سموم علفکش متعارف وجود دارد با مشورت کارشناسان از سموم جدید معرفی شده استفاده کنند .
در استان اردبیل سالانه بیش از از 740 هزار تن گندم تولید می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار