در همایش مدرسه تربیتی امام موسی صدر؛

بطحایی مطرح کرد: نگاه امام موسی صدر مبنی بر دوری از الزام و اجبار در روش‌های تعلیم و تربیت قابل الگوبرداری است

تهران (پانا)‌- وزیر آموزش و پرورش در همایش «مدرسه تربیتی امام موسی صدر» تاکید کرد از دید امام موسی، الزام و اجبار در تعلیم و تربیت جایی ندارد و این نگاه او قابل الگوبرداری است.

کد مطلب: ۸۹۵۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی مطرح کرد: نگاه امام موسی صدر مبنی بر دوری از الزام و اجبار در روش‌های تعلیم و تربیت قابل الگوبرداری است

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در همایش «مدرسه تربیتی امام موسی صدر» که ظهر امروز در مدرسه دارالفنون تهران برگزار شد٬ گفت: «اولین موضوعی که در سیره امام موسی صدر می‌تواند برای ما آموزش و پرورشی‌ها تأثیرگذار باشد٬ نگاه امام موسی به دین به عنوان یک هدیه ارزشمند برای هدایت بشر است.»

او ادامه داد: «نگاه امام موسی صدر به دین این است که دین برای خدمت به بشر و برای رشد و تعالی و رسیدن به افق‌های بشر هدیه‌ شده است.»

بطحایی به آموز‌ه‌های تربیتی امام موسی صدر اشاره کرد و گفت: «نکته اصلی در این آموزه‌ها این است که الزام و اجبار در روش‌های تعلیم و تربیت جایی ندارد. در این مسیر اجبار و خشونت جایی ندارد.»

او ادامه داد: «این اولین نکته به عنوان مصداق برای ما سیاست‌گذاران نظام آموزشی به عنوان مصداقی از منش امام موسی صدر قابل الگوبرداری است.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «این منش همان چیزی است که مدارس ما امروز به آن نیاز دارند. منشی که در جای جای سند تحول نیز مورد تایید قرار گرفته است.»

او ادامه داد: «استفاده از الگوهای تربیتی اصیلی که از شخصیت‌های برجسته همچون امام موسی صدر در اختیار داریم باید در این دوره نظام تربیتی ما باید مورد توجه قرار گیرد.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «ما باید در مدرسه به عنوان خانه دوم دانش‌آموزان٬ زیبایی‌های دین را به دانش‌آموزان نشان دهیم تا شیرینی آن را با تمام وجود لمس کنند. در این راه باید از منش تربیتی امام موسی صدر بهره بگیریم. این منش تنها راه نجات برای عبور از بحران‌هایی است که در مسیر تعلیم و تربیت قرار گرفته است.»

بطحایی در پایان گفت: «امیدوارم امام موسی را در سال ۹۸ ملاقات کنیم و از زبان ایشان مسایل تربیتی را بشنویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار