در بازدید از دبیرخانه کنگره پرسش مهر

عمادی: نظام تعلیم و تربیت باید به سمت مهارت‌آموزی برود

تهران (پانا) - سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش طرح پرسش مهر درباره مهارت‌آموزی از سوی رئیس‌جمهوری را نشان اهمیت این مساله دانست و تاکید کرد بر اساس سند تحول بنادین اموزش و پرورش، مهارت‌آموزی باید از اولویت‌های مدارس قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۹۵۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
عمادی: نظام تعلیم و تربیت باید به سمت مهارت‌آموزی برود

عبدالرسول عمادی در بازدید از دبیرخانه کنگره پرسش مهر نوزدهم ریاست‌جمهوری در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح با ابراز خرسندی از روند پیشرفت پرسش مهر گفت: پرسش مهر یکی از اقدامات ارزنده ملی در آغاز سال است زیرا در این کنگره رؤسای جمهور به اصلی‌ترین موضوعات کشور اهتمام دارند و دانش‌آموزان و فرهنگیان نیز به این موضوعات می‌پردازند. امسال مهارت‌آموزی موضوع کنگره پرسش مهر ۱۹ مشخص شده که مهم بودن این موضوع را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: رویکرد سند تحول بنیادین حرکت از حافظه‌محوری به سمت مهارت‌محوری است و ۶ زیرنظام سند نیز به عنوان شش ساحت تربیتی و نتایجی که باید حاصل شود ناظر به موضوع مهارت‌آموزی است.

عمادی افزود: یکی از عرصه‌های آموزش‌های مهارت، کانون‌های فرهنگی تربیتی هستند و معاونت متوسطه مأموریت آموزش مهارت را از دیرباز برعهده گرفته است. نظام تعلیم و تربیت باید به سمت مهارت‌آموزی برود چرا که اقتضائات کشور نیز به سمت آموزش‌های مهارتی است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین تأکید دارد که دانش‌آموزان باید حتما با مهارت تربیت شوند و بعد از فارغ‌التحصیلی مهارت را کسب کرده باشند. در ساحت‌های سند عنوان شده که فرزندان واجد مهارت باشند و برای تربیت دانش‌آموزان با شخصیت متوازن، دینی و ملی باید آموزش مهارتی را به آنان انتقال دهیم لذا امسال فرصت پرسش مهر فرصت ارزشمندی برای تأکید این رویکرد سند است.

عمادی گفت: همه چرخش‌های سند تحول بنیادین در شش زیرنظام ناظر به توسعه مهارت‌آموزی است و امیدواریم نتایج خوبی در پرسش مهر امسال حاصل شود.

او در پاسخ به سوال پانا مبنی براینکه با توجه به فرهنگی بودن جریان کنگره پرسش مهر و نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان تولید کالای ایرانی، برگزاری کنگره پرسش مهر چه تاثیری در تربیت کارآفرین و ارتقای تولیدات دانش‌آموزان دارد گفت: پرسش مهر یک جریان گفتمان‌ساز است که هرساله دانش‌آموزان را به تامل و خلق آثار هنری سوق می‌دهد و امسال به‌طور ویژه به مساله مهارت‌آموزی نامگذاری شده است. نامگذاری سال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی در شرایطی که آموزش و پرورش نیز در اجرای سند تحول بنیادین حرکتی را آغاز کرده است، قطعا در گفتمان‌سازی مهارت مهم خواهد بود.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: حرکت خوب خانواده‌ها و دانش‌آموزان را در برنامه پرسش مهر امسال می‌بینیم. همچنین برنامه ایران‌مهارت در دوره متوسطه اول در ۱۰درصد مدارس استان‌ها و در برخی استان‌ها در ۲۰درصد مدارس برگزار می‌شود، کاری مشترک از آموزش و پرورش و وزارت کار است. ما در متوسطه روند پروژه‌ای را برای آموزش و پرورش آغاز کردیم تا بتوانیم حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی را مدنظر داشته باشیم.

عمادی در پایان افزود: فرصت پرسش‌مهر فرصت مهمی برای توسعه فرهنگ مهارت و گفتمان است که می‌دانیم عنوان پرسش مهر امسال جز سیاست اصلی و ماموریت اصلی معاونت به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار