برگزاری انتخابات مجامع استانی تشکیلات پیشتازان در فارس

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از برگزاری انتخابات مجامع پیشتازان در این استان خبر داد و افزود: هشتیمن دوره انتخابات مجامع اعضاء و ششمین دوره انتخابات مجامع مربیان تشکل پیشتازان سازمان دانش‌آموزی برای انتخاب هیات رئیسه مجامع استانی و معرفی نمایندگان هئیت رئیسه مجامع کشوری اعضاء و مربیان در شیراز برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۹۵۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات مجامع استانی تشکیلات پیشتازان در فارس

محسن کلاری ادامه داد: مجامع سازمان دانش‌‌آموزی تلاش می کنند تا از طریق بازنگری در شیوه‌نامه ها و آیین‌نامه‌های موجود به رفع نواقص و ارتقای سطح فعالیت‎های سازمان بپردازند.

او مجامع را فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌ها، توان فکری و خلاقیت‌های اعضا و مربیان در طراحی برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان و افزایش مشارکت آنها در اجرای برنامه ها برشمرد.

منتخبین مجامع به مدت دو سال نمایندگان استان در سطح کشور هستند و ما امیدواریم تا اعضا و مربیان با انتخاب اصلح سفیران خوبی را برای جامعه مربیان و دانش‌آموزان پیشتاز استان انتخاب کنند.

به گفته‌ی کلاری از بین دانش آموزان راه یافته به این مرحله پس از برگزاری انتخابات،5 پیشتاز دختر و 5 پیشتاز پسر و از بین مربیان نیز از هر جنس 5 نفر به عضویت هئیت رئیسه استانی راه می‌یابند که از هر کدام نیز 1 پیشتاز پسر و1 پیشتاز دختر و یک مربی پیشتاز زن و یک مربی پیشتازان مرد به انتخابات مجامع کشوری راه خواهند یافت.

کلاری ادامه داد: بر اساس اساسنامه سازمان دانش‌آموزی مجامع رکن چهارم این سازمان است و با توجه به اصل دانش‌آموز‌باوری در اهداف سازمان مجامع ازاهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در واقع مجامع مشاوران تشکیلات هستند.

انتخابات مجامع بین دانش‌آموزان پیشتاز و خبرنگاران علاقمند پانا و همچنین مربیان پیشتازان به تفکیک جنسیت در مناطق برگزار شده است و با توجه به جمعیت دانش‌آموزی هر منطقه، یک هیئت رئیسه ۳یا ۵ نفره با رای مستقیم پیشتازان از هر گروه و جنس شامل ( دختر، پسر، مربی زن و مربی مرد) به تفکیک انتخاب شده اند پس از این دوره، روسای هر هیات رئیسه با توجه به شرایط و آیین نامه انتخابات می توانند در سطح استان داوطلب شوند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس اظهار داشت: افراد حاضر در این 4 مجمع، به صورت داوطلبانه تلاش می کنند تا بستر مناسبی برای پیشبرد اهداف سازمان ایجاد کنند.

کلاری افزود: باتوجه به این که یکی از نیازهای مهم آموزش‌وپرورش آشنایی با مسایل و مشکلات در سطح مدرسه است ، مجامع به این هدف بسیار نزدیک است چراکه دانش آموز و مربی هر دو در ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مدارس هستند و این بهترین کمک برای مسئولان و برنامه‌ریزان است.

انتخابات مجامع تشیلات سازمان دانش‌آموزی فارس یکم و دوم اسفندماه در شیراز برگزار و بیش از 120 نفر از اعضای هیئت رئیسه مناطق، داوطلب حضور در مجامع استانی شده اند که پس از برگزاری این انتخابات در مجموع 20 نفر به عضویت هیئت رئیسه استانی در می‌آیند و روسای هرکدام از این هیئت رئیسه به انتخاب کشوری مجامع که در 7 و 8 اسفندماه در تهران برگزار می‌شود راه می‌یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار