آیا سوئدی‌ها سیاه پوستِ چشم آبی بودند؟

تهران (پانا) - فردا چهارشنبه مستندی با عنوان اولین سوئدی‌ها پخش خواهد شد که در آن ادعاشده مردمان اولیه این سرزمین بعد از عصر یخبندان چشم آبی با پوستی تیره بودند.

کد مطلب: ۸۹۵۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
آیا سوئدی‌ها سیاه پوستِ چشم آبی بودند؟

به گزارش خبرآنلاین، پخش تیزر این مستند توسط شبکه SVT جنجال بزرگی میان کاربران در توئیتر به راه انداخته است. کاربران واکنشی توأم با ترس و انکار از خود نشان داده و منکر چنین چیزی شده‌اند که سوئدی‌ها چشم آبی و سیاه پوست بوده‌اند!

اغلب کاربران عصبی شده و اعلام کردند باورکردنی نیست که چنین نظریه‌ای صحت علمی داشته باشد. اما مستند مذکور به دی ان ای افراد باستانی می‌پردازد که بعد از عصر یخبندان از جنوب وارد این منطقه شدند و ممکن است با نظرات کاربران متفاوت باشد.

هم‌زمان به گفته محققان این مستند افرادی دارای پوست تیره و چشمانی بارنگ‌های مختلف از شرق وارد این سرزمین می‌شوند و به نظر می‌رسد این دو نوع انسان به‌سرعت با یکدیگر اختلاط کرده و مردم نوردیک پوستی روشن پیدا کردند و با ویتامین D متعلق به ژن سیاه پوست در فصول سرما و زمستان بیشتر عمر کردند.

اما کاربران سوئدی این مستند را در جهت توجیه برای ورود مهاجران به‌صورت تئوری توطئه مطرح کرده و در شبکه‌های اجتماعی نظرات خود را دست‌به‌دست چرخاندند.

یکی از آن‌ها گفت 10 هزار سال پیش آفریقایی‌ها آمدند و امروز می‌خواهند ورود مهاجران از جنوب را بدین ترتیب توجیه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار