رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در سمنان:

سمنان ظرفیت توسعه مراکز علمی و کاربردی صنعتی را دارد

سمنان (پانا) - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: استان سمنان در زمینه های مختلف مانند نرخ با سوادی، نرخ بیکاری و تعداد دانشجویان به نسبت جمعیت در کشور حرفی برای گفتن دارد.

کد مطلب: ۸۹۵۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سمنان ظرفیت توسعه مراکز علمی و کاربردی صنعتی را دارد

محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در سمنان گفت: ۷۰ درصد آموزش‌های این دانشگاه کاربردی، کارگاهی و عملیاتی است و تنها ۳۰ درصد آموزش‌ها به صورت نظری در دانشگاه جامع علمی کاربردی در سراسر کشور ارائه می‌شود.

وی با بیان این که مهارت آموزی راهکار اشتغالزایی و گره گشای بیکاری است، ادامه داد: ارائه آموزش‌های مهارت محور رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

امید با اشاره به این که دانشگاه جامع علمی کاربردی دومین دانشگاه کشور در تربیت دانشجویان و دانش آموختگان مهارتی است، ابراز داشت: اشتغال پذیری بالای دانش آموختگان امتیاز این دانشگاه است.

امید با اشاره به این که دانش آموختگان علمی کاربردی باید کارآفرین و خلاق باشند تاکید کرد: دانشجویان باید در این مراکز به گونه‌ای آموزش ببینند که بتوانند کارآفرین بوده و دغدغه اشتغال نداشته باشند.

وی با بیان این که دانشگاه جامع علمی کاربردی با ایجاد مرکز‌های نوآوری به دنبال کاربردی کردن هر چه بیشتر آموزش هاست، اضافه کرد: ۱۰۰ مرکز نوآوری در کشور احداث شده و ایجاد مرکز نوآوری در کنار هر دانشگاه علمی کاربردی در کشور چشم انداز این دانشگاه است.

وی اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی به منظور دنبال کردن ایده‌ها و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان به فارغ التحصیلان متقاضی تاسیس شرکت، تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی با سود ۲ درصد اعطا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار