نویسنده حوزه کودک و نوجوان در خرم آباد تجلیل شد

خرم آباد (پانا) - آ ئین تجلیل از مژگان شیخی نویسنده برجسته حوزه کودک و نوجوان در راستای اجرای طرح ملی چهل قلم به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در خرم آباد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۵۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نویسنده حوزه کودک و نوجوان در خرم آباد تجلیل شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستان در آئین تجلیل از این نویسنده اظهار داشت: طرح چهل قلم بصورت ملی در سراسر کشور برگزار می شود.
فرشته طهماسبی با اشاره به موفقیت مژگان شیخی در عرصه ادبیات کودک و نوجوان در طرح ملی چهل قلم افزود: این نویسنده برجسته بیش از 200 عنوان تالیف و ترجمه دارند.
طهماسبی گفت: رمز موفقیت این نویسنده در ارتباط دو سویه با مخاطبین خود که اغلب کودکان و نوجوانان هستند می باشد و توانسته با زبانی ساده و قابل فهم پاسخگوی نیاز کودکان و نوجوانان باشند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان با بیان اینکه این نویسنده در آثار خود ارزش های دینی و مذهبی استفاده می کند تصریح کرد: این نویسنده علاوه بر این در زنده نگه داشتن ادبیات کلاسیک و کهن هم نقش دارد.
وی گفت: در لرستان داستان های کهن در عرصه های مختلف اجتماعی و حماسی وجود دارد و بعنوان نمونه زن لر را می توان داستانش را که در واقع نمایان گر فرهنگ کهن لرستان است را ماندگار کرد.
مژگان شیخی متولد 1341 در تهران و دارای مدرک مترجمی زبان انگلیسی است و در حوزه ترجمه و تالیف دارای 200 عنوان کتاب است.
از مهمترین آثار مژگان شیخی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان ، کتاب های بلبل نوک طلا و باغ آرزوها، تابستان و غاز سفید، 365 قصه برای شب های سال، دفترچه خاطرات یک کلاغ، مسافر هشتم و کاش تو را می دیدم است.
از کتاب های او در حوزه ادبیات بزرگسالان هم می توان به کتاب های لیلی و مجنون، شنبه ای که نیامد و پنجمین زن اشاره کرد.
در پایان این مراسم از آخرین کتاب مژگان شیخی که بازآفرینی 12 قصه از منطق الطیر عطار بود رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار