سلامت انتخابات زیر ذره‌بین فدراسیون جهانی؛ انتخابات فدراسیون جودو و مهمان بدون دعوت

تهران (پانا) - در حالی که عقب انداختن تاریخ یک موضوع در ایران امری با سابقه است، اما اینبار ظاهرا قرار است انتخابات فدراسیون جودو 10 روز زودتر از زمان موعود برگزار شود، انتخاباتی که مهمان ویژه‌ای از فدراسیون جهانی برای نظارت بر این انتخابات خواهد داشت.

کد مطلب: ۸۹۵۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
سلامت انتخابات زیر ذره‌بین فدراسیون جهانی؛ انتخابات فدراسیون جودو و مهمان بدون دعوت

جودو این روزها حال و روز عجیب و غریبی دارد، پس از کنار رفتن محمد درخشان از ریاست این فدراسیون به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان، محمدرضا عمادی به عنوان سرپرست در این فدراسیون مشغول به کار شد. ثبت نام از نامزدهای فدراسیون جودو هم چند وقت پیش آغاز و نامزدهای ریاست این فدراسیون در انتخابات ثبت نام کردند و طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان زمان برگزاری انتخابات فدراسیون جودو 25 اسفندماه اعلام شد. هرچند که این روزها شنیده می شود زمان انتخابات ریاست فدراسیون جودو به دلایلی تغییر خواهد کرد و گویا قرار است زودتر از موعد مقرر و در تاریخ 15 اسفند مجمع انتخابات برگزار شود.

اما موضوع مهمی که این روزها در حاشیه فدراسیون جودو شنیده می‌شود، این است که گویا نامه‌ای از سوی فدراسیون جودو به فدراسیون جهانی ارسال شده مبنی براینکه فدراسیون جهانی یک نفر را به عنوان ناظر برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون جودو به ایران اعزام کند.

هر چند که در فدراسیون جودو این موضوع به شدت تکذیب شد، اما حضور نماینده فدراسیون جهانی جودو در مجامع فدراسیون‌ها نکته تازه‌ای نیست و چند وقت پیش در انتخابات فدراسیون جودو عراق، فدراسیون جهانی نماینده داشت و همان زمان هم اعلام کردند که در یکی دیگر از کشورها هم نماینده اعزام می‌کنند. اما حضور نماینده فدراسیون جهانی در مجمع انتخابات یک فدراسیون ملی باید تحت شرایط خاصی باشد که مهم ترین موضوع آن خطر تعلیق فدراسیون آن کشور است که چنین چیزی در فدراسیون جودو ایران مطرح نیست.

موضوع بعدی هم شاید اختلافات نظر بین مسئولان فدراسیون جودو و مدیران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باشد که پای فدراسیون جهانی را به مسائل داخلی و انتخابات این فدراسیون باز کرده است. البته با توجه به آنچه که در حاشیه فدراسیون جودو، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دیده می‌شود، هیچ اختلاف نظر گسترده‌ای وجود ندارد.

در حالی که ردی از اختلاف بین فدراسیون جودو با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دیده نمی‌شود، یکی دیگر از نظریه‌هایی که درباره حضور نماینده فدراسیون جهانی شنیده می‌شود این است که احتمال دارد، فدراسیون جودو ایران از فدراسیون جهانی درخواست حضور نماینده را کرده باشد، موضوعی که قویا توسط حمید نوبهار مدیر روابط عمومی این فدراسیون رد شد. او به پانا گفت: هیچ نامه ای از سوی فدراسیون جودو به فدراسیون جهانی برای حضور ناظر ارسال نشده و ما خودمان هم وقتی نامه را دیدیم متوجه این حضور شدیم. معمولا حضور نماینده فدراسیون جودو زمانی اتفاق می‌افتد که بین سه ضلع فدراسیون مربوطه، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اختلافاتی وجود داشته باشد که چنین چیزی هم وجود ندارد.

در هیچ یک از اساسنامه‌های فدراسیون‌های ورزشی، حضور ناظر فدراسیون جهانی در مجمع انتخابی عنوان نشده است و در حالی که نه از ایران درخواستی ارسال شده و نه اختلافی وجود داشته، حضور نماینده فدراسیون جهانی جودو در انتخابات این فدراسیون، موضوع عجیبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار