مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم تکریم دانش آموزان فرزندان شهدای مدافع حرم استان:

71 نفر از فرزندان شهدای معزز مدافع حرم در آموزش و پرورش خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند

مشهد (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، جمعی از فرماندهان سپاه امام رضا (ع) و بسیج دانش آموزی، مسئولین بنیاد شهید استان، روسای ادارات آموزش و پرورش مشهد و همچنین فرزندان و خانواده های شهدای مدافع حرم استان خراسان رضوی، مراسم تکریم و تجلیل از دانش آموزان فرزندان شهدای مدافع حرم استان به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۵۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
71 نفر از فرزندان شهدای معزز مدافع حرم در آموزش و پرورش خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: پیامبر اکرم (ص) برای همه دوران ها پیام داشته است و کتاب قرآن برای همه مردم و همه اعصار نازل شده است و دفاع از دین و کتاب خدا نیز برای همه اعصار می باشد و مختص یک مکان و زمان خاصی نیست.

وی افزود: تفکر امام حسین (ع) در برابر تفکر یزیدی همیشه وجود دارد و هر روز برای ما می تواند یک عاشورا و هر زمین برای ما یک کربلا باشد و ما دائما در حال آزمون هستیم و هر روز این تفکر و تقابل پدیدار می شود و دفاع از دین اسلام همیشه ساری و جاری است.

خدابنده اظهار کرد: شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم ثابت کردند که در تمامی دوران ها در حمایت از کتاب قرآن، مکتب و دین آماده هستند و این دفاع مختص یک زمان و مکان خاص نمی شود و همیشگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خداوند متعال می فرمایند برخی از مومنین هستند که بر عهد و وفای خود استوارند و جان خود را در راه خدا نثار می کنند و به درجه رفیع شهادت می رسند و علاوه بر آن شهدای گرانقدر، کسانی هستند که منتظر و آماده هستند تا روزی در راه خدا به شهادت برسند و شهدای مدافع حرم از همان منتظران هستند که احساس تکلیف کردند و جان خود را در راه دفاع از اسلام نثار کردند.

خدابنده تصریح کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی در راه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طرح ها و برنامه های فراوانی را در سطح ادارات و مدارس استان اجرایی کرده است که یکی از آن برنامه ها، طرح شهید پژوهی است که زندگینامه، وصیت نامه و سیره شهدای عزیز توسط دانش آموزان مورد پژوهش قرار می گیرد و بطور نمونه فقط در یکی از مراسمی که در این رابطه برگزار شد از تعداد ۶۵ جلد کتاب در زمینه زندگی نامه شهدا رونمایی گردید.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره های شهدا، بازگو کردن خاطرات شهدا و نام گذاری کلاس های درس مدارس به نام یک شهید بزرگوار از دیگر طرح هایی است که در جهت معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان در مدارس آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اجرا شده است.

خدابنده در پایان گفت: در حال حاضر در آموزش و پرورش خراسان رضوی ۷۱ دانش آموز فرزند شهید مدافع حرم در حال تحصیل هستند که این عزیزان مایه افتخار و سربلندی دستگاه تعلیم و تربیت استان محسوب می شوند.

قابل ذکر است در ابتدای مراسم سیدرضا خاتم پور رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد گفت: شهدای مدافع حرم به فرمان و پیام مقام معظم رهبری لبیک گفتند و از مرزهای معنوی و اسلامی و حرم اهل بیت (ع) دفاع کردند و در راه آرمان های مقدس خود به شهادت رسیدند که این موضوع بسیار ارزشمند است و آن ها تا ابد در تاریخ جاودانه و زنده اند.

وی افزود: به فرموده مقام عظمای ولایت اگر شهدای مدافع حرم نبودند هیچ اثری از حرم اهل بیت نبود و این فرموده بسیار عمیق و قابل تامل است چرا که سخنان رهبر فرزانه نشان می دهد دسیسه ها، فتنه ها و نقشه های دکترین امپریالیسم جهانی نه تنها حرم اهل بیت عصمت و طهارت سرزمین عراق و سوریه بلکه تمامی حرم های اهل بیت (ع) و کل دین اسلام را نشانه گرفته بودند که مثل همیشه شکست خوردند و به هدف شان نرسیدند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد در پایان خطاب به فرزندان معزز شهدای مدافع حرم گفت: شهدای مدافع حرم کار بزرگی کردند و امنیت، آزادی، مجد و سرافرازی را برای ما به ارمغان آوردند و شما فرزندان آن شهدا برای ما بسیار ارزشمند هستید و جایگاه والایی دارید و از شما می خواهیم شفاعت ما را از پدران بزرگوار خود بکنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار