احمد سبحانی: سیاست خارجی باید نرمش پذیر باشد

تهران (پانا) - احمد سبحانی می گوید که سیاست خارجی یک خط مشی در کشور است که دو بخش طراحی و اجرا را داراست بخش اجرای آن دیپلماسی است.

کد مطلب: ۸۹۴۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
احمد سبحانی: سیاست خارجی باید نرمش پذیر باشد

احمد سبحانی در دوره آموزشی تامین مدرس تربیت سیاسی ویژه فرهنگیان منتخب سراسر کشور که بعد از ظهر امروز در ادوگاه شهید باهنر برگزار شد درباره اهمیت و ضرورت دیپلماسی گفت: «سیاست خارجی یک خط مشی در کشور است که دو بخش طراحی و اجرا را داراست بخش اجرای آن دیپلماسی است.»

او ادامه داد: «سیاست خارجی باید نرمش پذیر باشد تا با عناصر دگرگون شونده و دگرگون کننده نظام بین الملل تطبیق داده شود. در دو چشم انداز باید دیپلماسی تعریف شود؛ دیپلماسی یک فرایند برای حل و فصل مسایل بین المللی است اگر ویژگی سیاست جهانی کشمکشی بین تنش باشد دیپلماسی در زیرمجموعه همکاری و جنگ در زیرمجموعه تعارض قرار می گیرد.»

سبحانی گفت: «سیاست خارجی حفظ تمامیت ارزی، توسعه اقتصادی، امنیت، بقا، تولید ثروت، شکوفایی، رفاه، کسب حیثیت، پرستیژ را به عنوان اهداف دنبال می کند.»

مدیر کل راهبردی وزارت امور خارجه، دیپلماسی در چشم انداز خرد را یک ابزار سیاسی برای پیشبرد اهداف هر کشور دانست تا منافع خود را تامین کند. او در ادامه همچنین یکی از کارکردهای دیپلماسی را فرهنگ دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار